Továbbra is kérdéses, mit okoz a taxisfronton, ha a fővárosi önkormányzat májusban valóban bevezeti az új, egységes tarifarendszert. A taxiskamara és a főváros vezetése közötti megbeszélésen ugyanis teljesen eltérő álláspontok kerültek napvilágra – olvasható a Magyar Hírlapban.
„Hiába ígér átláthatóságot az új rendszer, nem tartjuk jó ötletnek a fix tarifa bevezetését, ahogy a kiállási díj bevezetésével sem értünk egyet” – közölte a Magyar Hírlappal Dudás Zoltán, a Buda és a Tele5Taxi általános igazgatója, aki szerint, ha egységes rendszer lesz, megszűnik az éjszakai és nappali, valamint a fővároson belüli és a vidéki fuvarok árai közti különbség, márpedig van fuvarozó, aki pótlékot kap az éjszaka és munkaszüneti napokon végzett fuvarok után.
A taxisok úgy ítélik meg, hogy a városházi javaslat 600 forintos kiállási díja és a 240 forintos kilométerdíj elriasztja az utasokat. „Ha viszont az utasok mégis vállalják majd a magasabb árakat és gazdaságos lesz a rendszer, az a fuvarozók számának növekedéséhez vezethet, ellehetetlenítve az amúgy is telített piacot” – vélekedett Dudás.
A rendelet beterjesztője, Rusznák Imre szerint a taxisok még nem fogalmaztak meg egységes álláspontot a javaslattal kapcsolatban, és egyelőre konkrét ötleteik sincsenek, hogy lehetne rendezni a taxi-kérdést.
„A rögzített tarifa rendszere átláthatóvá teszi a személyszállítást, az áremelés kapcsán pedig tudomásul kell venni, hogy a taxiár nem szociálpolitikai kérdés” – mondta Rusznák Imre, aki nem érti, miért folyik a vita a kiállási díjról, mikor az jelenleg is van.
A főváros kereskedelmi és turisztikai bizottságának elnöke szerint elvi kérdés, hogy a fűtött lakásból hívott taxi ne legyen olcsóbb, mint az utcán leintett.
Forrás: Magyar Hírlap

A legtöbben elvéreznek ezen a kvízen – Ön hány magyar megyeszékhelyet ismer fel?