Bérlettendert írt ki a BKV a csipkártyás rendszer bevezetésére

A Budapesti Közlekedési Rt. (BKV) a tervek szerint május 27-ig dönt arról, hogy melyik öt cég szállhat versenybe az elektronikus jegy- és bérletrendszer (e-ticketing) bevezetésére kiírt tenderen. A Világgazdaság információi szerint a mintegy 20 milliárd forint költségű beruházásra jelenleg az Electronic Data Systems (EDS), a MÁV Informatikai Kft., a Sagem, a német Scheidt&Bachmann, a spanyol Telvent és a T-Systems esélyes.

MNO
2005. 05. 06. 6:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A csipkártyás rendszer bevezetésére decemberben írt ki tendert a BKV. A május végi rostán túljutott érdeklődők június közepéig adhatják be pályázataikat, amelyek elbírálása július elejére-közepére várható. Ezt követően kettőre csökken a megbízásra esélyes cégek száma. Győztest augusztus közepén hirdetnek. Jó esetben a jövő év elején megkezdődhet a rendszer tesztelése a kisföldalattin és a metróvonalakon.

A világ egyik legnagyobb, tevékenységkihelyezéssel (out-sourcing) foglalkozó cégének számító EDS fővállalkozóként már több hasonló rendszer – London, Párizs, Strasbourg – kiépítésében is részt vett – mondta el Szakál László, az EDS Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. A budapesti projektnél a rendszerek összehangolása és a működtetés jelenti majd a legnagyobb feladatot, nem pedig az infrastruktúra kiépítése – állítja Szakál László.

Mivel az ilyen jellegű integrált rendszerek képesek lehetnek a fogyasztói szokások követésére, komoly segítséget nyújthatnak a pontosabb erőforrás-tervezéshez is. A megoldás fő előnye, hogy a BKV növelheti bevételét a bliccelés kiszűrésének köszönhetően. Az EDS egy konzorcium vezetőjeként vesz részt a pályázaton – mondta el Szakál.

A tenderen egyetlen tisztán magyar hátterű fővállalkozóként induló MÁV Informatikai Kft. alvállalkozói között az IBM, a Siemens és a HMEI mellett szerepel az amerikai Cubic, amely a világ egyik legnagyobb díjbeszedőrendszer-szálítójaként részt vett a londoni e-ticketing-rendszer kialakításában is.

Az elképzelések szerint a nyertes pályázó kiépíti a rendszert, majd mintegy 10-15 évig üzemelteti, amiért a BKV rendelkezésre állási díjat fizet, így törleszti a vállalkozónak a beruházás és az üzemeltetés költségeit. Az üzemeltetési idő leteltével a rendszer a BKV tulajdona lesz. A bérletek műanyag alapú, feltölthető csipkártyák lesznek, a tömegközlekedést ritkábban használók számára készülő jegyek pedig papír alapúak, de szintén többször feltölthetők. A metrók után az új rendszert a HÉV-vonalakon vezetik be, majd a felszíni hálózatokon, ahol az ellenőrök elektronikus leolvasóval vizsgálják majd a bérletek és jegyek érvényességét. Az utolsó lépésben kerül sor a teljesítményarányos tarifarendszer bevezetésére.


A KIÍRÁSRA JELENTKEZŐ CÉGEK
(Fővállalkozó / Alvállalkozók)


  • ÉDS Magyarország Kft. – Compuworks / Ascom, Protokon

  • MÁV Informatikai Kft. / Cubic, HMEI, IBM, Siemens

  • Sagem Magyarország Kft. / Indra Sistemas SA, Raynet Kft.

  • Scheidt & Bachmann GmbH

  • T-Systems / Thales, Magyar Telekom

  • Telvent GIT SA / Buscom Oy, Metro de Madrid, Bibano, Transportation



(Forrás: Világgazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.