Elégedetlen fuvarozók

További egyeztető tárgyalásokat tart szükségesnek a fuvarozó vállalkozók mintegy kétharmadát tömörítő Fuvosz és NIT-Hungary, ugyanis szerintük a szaktárca versenyképesség javító javaslatai még mindig nem megnyugtatóak.

MNO
2005. 05. 27. 6:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szaktárca május 20-ára elkészült javaslatcsomagja – a közúti teherszállítást végző vállalkozók versenyhelyzetének javítására – kidolgozatlan, így teljes körű értékelésére nincs mód: az érdekképviseletek pontosítást és további egyeztető tárgyalást kezdeményeznek – áll a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) és a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NIT-Hungary) tegnapi közös közleményében. A két érdekképviselet elsősorban azt nehezményezi, hogy a dokumentum egyáltalán nem foglalkozik a közúti személyszállító vállalkozásokkal. A kormányzati javaslatok alapján az érdekképviseletek kezdeményezik, hogy a tehergépjárművek adóalapját a nyilvántartásban szereplő saját tömeg és ezt kiegészítve a terhelhetőség 20 százaléka képezze, az illetéket tekintve pedig e kategóriában a teljes mentességet tartják kívánatosnak.

A hazai vállalkozók versenyképességének javítását a szigorúbb ellenőrzések segítenék, amelyek egyrészt kiszűrnék a feketevállalkozásokat, másrészt csökkentenék a külföldi fuvarozókkal szembeni hátrányukat. A jelenlegi jogszabályok ugyanis nem teszik lehetővé a nem megfelelő műszaki állapotú vagy engedéllyel nem rendelkező külföldi járművek visszatartását, ugyanakkor a hazai fuvarozókat gyakran napokig várakoztatják a külföldi hatóságok. A kereskedelmi gázolajra kivetett – a szaktárca által javasolt – alacsonyabb mértékű adó bevezetése az EU-bizottsági eljárás miatt hosszadalmas és nehezen kivitelezhető lenne, ehelyett az a javaslat született, hogy a jövedéki adó visszatérítését minden vállalkozás számára biztosítsák, függetlenül a felhasznált mennyiségtől. Az autópályák mentén különböző jövedéki adóval történő üzemanyagtöltést a Fuvosz és a NIT-Hungary kivitelezhetetlennek tartja.

A fuvarozás és személyszállítás áfájával kapcsolatban az érdekképviseletek javasolják a kulcs 10 százalékra való mérséklését. Peredi Péter, a Fuvosz titkára a sajtótájékoztatón elmondta, hogy komoly problémát jelent a számlafizetésnél jelentkező 90-120 napos késés, ami gyakorlatilag 4-5 hónapos előfinanszírozásra kényszeríti a vállalkozókat. Ezt a problémát orvosolhatná, ha az áfát csak a kiegyenlített számla után kellene befizetni.

Forrás: Napi Gazdaság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.