Szerbhorváth György: A Nagy Könyv ajánlásai könyvreklámok lennének. Segítség a választáshoz, ösztönzés az ajánlottak olvasására, javaslatok a szavazni akaróknak. Rendben van. De képzeljük el, hogy ha egy autót úgy reklámoznának – persze egy zenész, ki más, esetleg reklámszakemberré vált zenész, mint Geszti Péter, aki Szerb Antalról beszélt -, hogy izé, ültem ebben a verdában, elég jól megy, érdekes vezetni, jobbra megy, ha balra tekerem a kormányt, és talán négy kereke van, azt hiszem, ilyesmi, és bizony ez a Trabant egy zseni, a Porschéhoz hasonlítanám, bár különben jogosítványom nincsen.
A Nagy Könyv tévéajánlásai nem a könyveknek, hanem a beszélőknek csinálnak reklámot. Őket akarja hitelesíteni, pedig éppen fordítva kellene lennie a dolognak. Akkor talán annyi is elég volna, ha azt mondanák a könyvet felmutatva: tessék elolvasni. Érdemes.
(Népszabadság, 2005. május 27.)

Magyar Péter információgyűjtő emberei miatt feljelentést tettek