A négy meghatározó közúti fuvarozói érdekképviselet kedden a Parlament előtti Kossuth Lajos téren átadta válaszait a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) 34 pontos javaslatcsomagjára, amelyet a közúti fuvarozók versenyhelyzetének javítására dolgozott ki és június 3-án nyújtott át nekik.
Szanyi Tibor, a GKM politikai államtitkára az elégedetlen fuvarozók aláírásait gyűjtő, országjáró kamion visszaérkezése alkalmából tartott sajtótájékoztatón elmondta: szerdán egy rövid, egyoldalas választ kapnak a fuvarozók, amely részletesen tartalmazza majd a GKM által hozott, rövid, közép- és hosszú távon megvalósítható intézkedések naptári ütemezését.
Amennyiben nem születik megállapodás június 15-ig a gazdasági és a pénzügyi tárcával, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) „gyakorlati lépéseket” tesz a magyar vállalkozások helyzetének javítása érdekében – mondta tegnap Rajnai Zoltán, az MKFE elnökségi tagja az egyesület figyelemfelkeltő körútjának utolsó előtti, tatabányai állomásán. Rajnai hangsúlyozta: blokádot nem szervezhetnek, de a közlekedés megbénítására már az is elegendő lesz, ha a kamionosok ott veszik ki pihenőidejüket, ahol nem biztosított minden feltétel: például a Margit körúton, vagy egy-egy leállósávban.
A fuvarozók négy területen várnak sürgős beavatkozást: a korrekt működési környezet szabályozásában, a munkaügyi kapcsolatok pontos meghatározásában, a brüsszeli érdekképviselet megvalósításában, valamint a működési költségek kiszámíthatóságában. Jelenleg konzultációkat folytatnak pénzügyminisztériummal és a gazdasági tárcával; a követeléseiket tartalmazó dokumentációt kedden délután adják át Szanyi Tibor államtitkárnak.
Emlékezetes: Szanyi Tibor, a gazdasági tárca politikai államtitkára korábban úgy nyilatkozott: a kormány ez esetben tehetetlen, mivel az üzemanyagok árát a világpiaci olaj árának a drágulása, illetve a dollár forinttal szembeni erősödése határozza meg. Közben megerősítette: a közúti fuvarozókkal folytatott tárgyalásokon lekerült a napirendről az üzemanyagárába épített jövedéki adó mérséklése, amelyet az érdekképviseletek megértetettek. Szanyi Tibor úgy véli, az uniós előírások is megkötik a kormány kezét. Az EU szabályrendszere szerint ugyanis a jövedéki adó mértéke nem kerülhet a megszabott uniós minimum mintegy 75 forint/liter – alá, és ezen túlmenően nem lehet alacsonyabb az adott ország által 2003. január 1-jén hatályban lévő adómértéknél.
Június 15-én, szerdán 0 órától a Mol a motorbenzin literenkénti fogyasztói árát 2 forinttal, a gázolajét pedig 4 forinttal emeli. A társaság a lépést azzal indokolja, hogy az elmúlt héten a nemzetközi olajpiacokon tovább folytatódott a május közepe óta tartó kőolaj- és olajtermék-áremelkedés, és a forint is tovább gyengült a dollárhoz képest. A 95-ös oktánszámú benzin listaára ezzel 262,50, a 95-ös keveréké 265,50, a 98-asé 271,50, a gázolajé 254 forintra emelkedik.
radio.hu, napi.hu, privatbankar.hu, portfolio.hu, Info Rádió















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!