Budapesti útfelújítások: totális háború

Rendkívüli állapotok várják Budapesten mind a tömegközlekedéssel, mind a négy keréken útnak indulókat hétfőtől: megkezdődött 72 útszakasz, 9 felüljáró, valamint a 2-es metró és a szentendrei HÉV vonal felújítása. A budapestiek átlagosan fél órát késnek a metróban folyó munkálatok miatt.

MNO-összeállítás
2005. 06. 13. 13:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vajda Pál, a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes elmondta: ezek miatt városszerte forgalmi torlódások várhatók.

Különösen Budapest belső kerületeiben kell káoszra számítani, mert a metrófelújítás alatt a metró forgalmát is a felszínre irányítják. Szombaton kezdődött a kettes metró felújítása, ezért a Stadionok és a Deák tér között buszok szállítják az utasokat. A felújítás ideje alatt a szerelvények nem állnak meg a Batthyány téren sem. Ide a Moszkva térről induló állomáspótlókkal juthatnak el, és a Moszkva térre visz majd a 11M jelzésű busz is a Nagybányai úttól.

A metró felújításával kapcsolatos változások érintik a felszíni közúti közlekedést is. Mindezek mellett a Podmaniczky-program keretében minden kerületben lesz útfelújítás. A hétvégén megkezdődött az az útfelújítási program a fővárosban, amelynek keretében 80 kilométernyi aszfaltcsíkot tesznek rendbe a több mint ezer kilométeres úthálózatból.

Az Árpád fejedelem útján április 25-én kezdődött el a vízvezeték-építés, a Szentendrei úton is tart a vízvezeték építés kifelé a Raktár utca és a Mozaik utca felüljáró között. A Hidegkúti utat már burkolják, és a Hegyalja úton is épül az új vízvezeték a Mészáros utca közelében, a BAH-csomópont felé. Ezen kívül még 46 főúton lesz korlátozás.

A szentendrei HÉV vonal felújítása 41 napig, 2005. június 25-én üzemkezdettől várhatóan augusztus 4-én üzemzárásig tart. Ezen időszak alatt a HÉV Szentendre és Békásmegyer között közlekedik majd. A HÉV közlekedés kiváltására két pótlójárat indul: H1 jelöléssel Békásmegyer, HÉV-állomás – Batthyány tér között csúcsidőben 2-3 perces követési idővel, H2 jelöléssel pedig Békásmegyer, HÉV-állomás – Árpád híd, metróállomás között csúcsidőben 3-4 perces követési idővel. Ez utóbbi járat a Belváros elérését teszi lehetővé kevesebb átszállással.

A budapestiek átlagosan fél órát késnek a 2-es metró felújítása miatt

– A lehető legrosszabb módon oldja meg a főváros a felújításokat, a metrót és az utakat külön kéne felújítani, nem pedig egyszerre, így egész nyáron hatalmas lesz a dugó, naponta legalább 20 percet kések – summázta a véleményét a szombaton kezdődött felújítási munkákról az Origo-nak egy húsz év körüli lány. Az internetes lap által megkérdezett fővárosiak többsége bosszankodik a 2-es metró felújítása miatt, az óriási tömeg és a metrópótló buszok keresgélése miatt átlagosan fél órát késnek.

A felszínre kényszerített közlekedést a fővárosaik többsége szükséges rossznak tartja, a felújított állomásokkal ugyanis szinte mindenki elégedett. A megkérdezett budapestiek szerint viszont ésszerűbben is meg lehetett volna oldani a szokásos nyári felújítást. Egy negyven körüli nő szerint csak a Blaha Lujza térig kellett volna lezárni a metrót, a Keletinél a 4-es metró építése miatt egyébként is totális a káosz. Egy öltönyös férfi szerint a nyári munkák idején nem is érdemes autóval közlekedni.

Egy Békés megyei szőke copfos leány amiatt aggódott, hogy nem találja meg időben a metrópótlót, így lekési a vonatot. A közlekedni próbáló budapestieknek szemmel láthatóan gondot okoz az is, hogy az állomások lezárása miatt nem találják a jegypénztárakat. Egy 50 körüli nő pedig azon lepődött meg, hogy nem tud lemenni a metróba, és az Origo riporterének elmondta: hiába néz rendszeresen tévét, a XVII. kerületben nem hallott róla, hogy a Balahánál se jár a metró. A közlekedési nehézségeket a lap által megkérdezett német turisták tolerálták a legjobban: a hátzsákot cipelő nürnbergi pár hallott a felújításról, és semmi kényelmetlenséget nem talált benne.

Forrás: Magyar Rádió, bkv.hu, origo.hu

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.