Vajda Pál, a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes elmondta: ezek miatt városszerte forgalmi torlódások várhatók.
Különösen Budapest belső kerületeiben kell káoszra számítani, mert a metrófelújítás alatt a metró forgalmát is a felszínre irányítják. Szombaton kezdődött a kettes metró felújítása, ezért a Stadionok és a Deák tér között buszok szállítják az utasokat. A felújítás ideje alatt a szerelvények nem állnak meg a Batthyány téren sem. Ide a Moszkva térről induló állomáspótlókkal juthatnak el, és a Moszkva térre visz majd a 11M jelzésű busz is a Nagybányai úttól.
A metró felújításával kapcsolatos változások érintik a felszíni közúti közlekedést is. Mindezek mellett a Podmaniczky-program keretében minden kerületben lesz útfelújítás. A hétvégén megkezdődött az az útfelújítási program a fővárosban, amelynek keretében 80 kilométernyi aszfaltcsíkot tesznek rendbe a több mint ezer kilométeres úthálózatból.
Az Árpád fejedelem útján április 25-én kezdődött el a vízvezeték-építés, a Szentendrei úton is tart a vízvezeték építés kifelé a Raktár utca és a Mozaik utca felüljáró között. A Hidegkúti utat már burkolják, és a Hegyalja úton is épül az új vízvezeték a Mészáros utca közelében, a BAH-csomópont felé. Ezen kívül még 46 főúton lesz korlátozás.
A szentendrei HÉV vonal felújítása 41 napig, 2005. június 25-én üzemkezdettől várhatóan augusztus 4-én üzemzárásig tart. Ezen időszak alatt a HÉV Szentendre és Békásmegyer között közlekedik majd. A HÉV közlekedés kiváltására két pótlójárat indul: H1 jelöléssel Békásmegyer, HÉV-állomás – Batthyány tér között csúcsidőben 2-3 perces követési idővel, H2 jelöléssel pedig Békásmegyer, HÉV-állomás – Árpád híd, metróállomás között csúcsidőben 3-4 perces követési idővel. Ez utóbbi járat a Belváros elérését teszi lehetővé kevesebb átszállással.
A budapestiek átlagosan fél órát késnek a 2-es metró felújítása miatt
– A lehető legrosszabb módon oldja meg a főváros a felújításokat, a metrót és az utakat külön kéne felújítani, nem pedig egyszerre, így egész nyáron hatalmas lesz a dugó, naponta legalább 20 percet kések – summázta a véleményét a szombaton kezdődött felújítási munkákról az Origo-nak egy húsz év körüli lány. Az internetes lap által megkérdezett fővárosiak többsége bosszankodik a 2-es metró felújítása miatt, az óriási tömeg és a metrópótló buszok keresgélése miatt átlagosan fél órát késnek.
A felszínre kényszerített közlekedést a fővárosaik többsége szükséges rossznak tartja, a felújított állomásokkal ugyanis szinte mindenki elégedett. A megkérdezett budapestiek szerint viszont ésszerűbben is meg lehetett volna oldani a szokásos nyári felújítást. Egy negyven körüli nő szerint csak a Blaha Lujza térig kellett volna lezárni a metrót, a Keletinél a 4-es metró építése miatt egyébként is totális a káosz. Egy öltönyös férfi szerint a nyári munkák idején nem is érdemes autóval közlekedni.
Egy Békés megyei szőke copfos leány amiatt aggódott, hogy nem találja meg időben a metrópótlót, így lekési a vonatot. A közlekedni próbáló budapestieknek szemmel láthatóan gondot okoz az is, hogy az állomások lezárása miatt nem találják a jegypénztárakat. Egy 50 körüli nő pedig azon lepődött meg, hogy nem tud lemenni a metróba, és az Origo riporterének elmondta: hiába néz rendszeresen tévét, a XVII. kerületben nem hallott róla, hogy a Balahánál se jár a metró. A közlekedési nehézségeket a lap által megkérdezett német turisták tolerálták a legjobban: a hátzsákot cipelő nürnbergi pár hallott a felújításról, és semmi kényelmetlenséget nem talált benne.
Forrás: Magyar Rádió, bkv.hu, origo.hu
Sikorski szerint aki nincs velük, az ellenük van















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!