Malév-kiárusítás: csupán három jelentkező

Az ÁPV Rt. privatizációja ma délben zárult le. A tárgyalásos eljárásban résztvett 14 jelentkező közül mindössze három befektetői csoport nyújtott be ajánlatot a határidőig a Malév Rt. 99.95 százalékos állami részvénycsomagjára. Az orosz KrasAir Légitársasággal együttműködő Airbridge Rt. kinyilvánította részvételi szándékát.

MNO
2005. 07. 05. 13:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ajánlatok vizsgálatát és értékelését követően az ÁPV Rt. a legjobb ajánlatot tevőkkel kezdi meg a tárgyalásokat. A tárgyalások eredményéről a privatizációs szervezet az Igazgatóság döntéséig a verseny tisztasága és a vagyonkezelő gazdasági, üzleti érdekeinek védelme érdekében további tájékoztatással nem szolgál. A privatizáció eredményének megállapítását követően részletesen ismerteti döntését.

A KrasAir Légitársasággal együttműködő befektetői csoport, az Airbridge Rt. bejelentette, hogy a Malév Rt. 99,95 százalékos állami tulajdonú részvényeinek privatizációjára vonatkozó érdeklődését továbbra is fenntartja, és ajánlatát az ÁPV Rt. részére eljuttatta.

Borisz Abramovics, a KrasAir ügyvezető igazgatója, valamint az Airbridge Szövetség elnöke elmondta: a Malévval közösen egy olyan nemzetközi szövetség létrehozását tervezik, amellyel a Malév kedvező közép-európai elhelyezkedését kihasználva, a FÁK térségből és Oroszországból az EU országokba irányuló légi közlekedésnek egyik legnagyobb piaci szereplőjévé válhat. Ezzel a Malév számára új piacok nyílnak meg.

Kovács Ferenc, az Aviation Solutions International képviselője a Világgazdaságnak elmondta: arra kellene összpontosítani, hogy miként lehet megerősíteni a vállalat regionális szerepét, miközben végrehajtják az óhatatlanul szükséges ésszerűsítéseket, például néhány repülőgép eladását, illetve a járatrendszer átalakítását. Ugyanakkor egyelőre alig van érdeklődő a szóba jöhető négy darab Bombardier gépre – írja a gazdasági napilap.

Mindenképpen szükséges a nyitás Kelet-Európa felé, de ehhez nem kell egy ott működő légitársaság – mint például a KrasAir, amely szintén érdeklődött a Malév iránt – véli Kovács Ferenc. Kétségét fejezte ki azzal kapcsolatban is, hogy az orosz társaság – akár még közvetve is – megfelelően illeszkedhet a Oneworld globális szövetségbe, amelynek hamarosan a Malév is tagja lesz. A Oneworld-tagokkal megerősítendő kapcsolat biztosan sokat segít a Malévnek, de nem elegendő, más, szövetségen kívüli partnerek is kellenek – fűzte hozzá, utalva arra, hogy az ASI-nak éppen ebben van hozzáadott értéke.

Ugyanakkor szükség van a profiltisztításra, a friss tőke nélkülözhetetlen, de még nagyon sok belső tartalék van, amelyet fel kell tárni – fejtette ki az ASI-képviselő részletek említése nélkül.

A Malév februárban kinevezett új vezetése kétéves stratégiát dolgozott ki, miszerint az idén a tavalyinál kisebb veszteség várható, jövőre pedig veszteség nélkül működhetnek. Az erre az évre tervezett 1,5-2 milliárd forint üzemi veszteség a tavalyinak alig fele lesz, jövőre pedig 1,5 milliárd forint nyereséget terveznek. A vezetés szerint a földi kiszolgálási és a karbantartási tevékenység eladása nincs napirenden, már csak azért sem, mert ezzel szűkítenék a vevőjelöltek mozgásterét. Előzetes becslések szerint akár kétmilliárd forintot is megtakaríthatna a cég, a jövő év végéig valóban 600 fővel csökkenne a 3200 fős létszám, és integrálhatnák a Malév Espresst – írja a Világgazdaság.

VEVŐJELÖLTEK A MALÉVRE

>> ASI
>> KrasAir
>> Argos Capital
>> Air Europa

(Forrás: Világgazdaság, portfolio.hu, Gazdasági Rádió)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.