Az ajánlatok vizsgálatát és értékelését követően az ÁPV Rt. a legjobb ajánlatot tevőkkel kezdi meg a tárgyalásokat. A tárgyalások eredményéről a privatizációs szervezet az Igazgatóság döntéséig a verseny tisztasága és a vagyonkezelő gazdasági, üzleti érdekeinek védelme érdekében további tájékoztatással nem szolgál. A privatizáció eredményének megállapítását követően részletesen ismerteti döntését.
A KrasAir Légitársasággal együttműködő befektetői csoport, az Airbridge Rt. bejelentette, hogy a Malév Rt. 99,95 százalékos állami tulajdonú részvényeinek privatizációjára vonatkozó érdeklődését továbbra is fenntartja, és ajánlatát az ÁPV Rt. részére eljuttatta.
Borisz Abramovics, a KrasAir ügyvezető igazgatója, valamint az Airbridge Szövetség elnöke elmondta: a Malévval közösen egy olyan nemzetközi szövetség létrehozását tervezik, amellyel a Malév kedvező közép-európai elhelyezkedését kihasználva, a FÁK térségből és Oroszországból az EU országokba irányuló légi közlekedésnek egyik legnagyobb piaci szereplőjévé válhat. Ezzel a Malév számára új piacok nyílnak meg.
Kovács Ferenc, az Aviation Solutions International képviselője a Világgazdaságnak elmondta: arra kellene összpontosítani, hogy miként lehet megerősíteni a vállalat regionális szerepét, miközben végrehajtják az óhatatlanul szükséges ésszerűsítéseket, például néhány repülőgép eladását, illetve a járatrendszer átalakítását. Ugyanakkor egyelőre alig van érdeklődő a szóba jöhető négy darab Bombardier gépre – írja a gazdasági napilap.
Mindenképpen szükséges a nyitás Kelet-Európa felé, de ehhez nem kell egy ott működő légitársaság – mint például a KrasAir, amely szintén érdeklődött a Malév iránt – véli Kovács Ferenc. Kétségét fejezte ki azzal kapcsolatban is, hogy az orosz társaság – akár még közvetve is – megfelelően illeszkedhet a Oneworld globális szövetségbe, amelynek hamarosan a Malév is tagja lesz. A Oneworld-tagokkal megerősítendő kapcsolat biztosan sokat segít a Malévnek, de nem elegendő, más, szövetségen kívüli partnerek is kellenek – fűzte hozzá, utalva arra, hogy az ASI-nak éppen ebben van hozzáadott értéke.
Ugyanakkor szükség van a profiltisztításra, a friss tőke nélkülözhetetlen, de még nagyon sok belső tartalék van, amelyet fel kell tárni – fejtette ki az ASI-képviselő részletek említése nélkül.
A Malév februárban kinevezett új vezetése kétéves stratégiát dolgozott ki, miszerint az idén a tavalyinál kisebb veszteség várható, jövőre pedig veszteség nélkül működhetnek. Az erre az évre tervezett 1,5-2 milliárd forint üzemi veszteség a tavalyinak alig fele lesz, jövőre pedig 1,5 milliárd forint nyereséget terveznek. A vezetés szerint a földi kiszolgálási és a karbantartási tevékenység eladása nincs napirenden, már csak azért sem, mert ezzel szűkítenék a vevőjelöltek mozgásterét. Előzetes becslések szerint akár kétmilliárd forintot is megtakaríthatna a cég, a jövő év végéig valóban 600 fővel csökkenne a 3200 fős létszám, és integrálhatnák a Malév Espresst – írja a Világgazdaság.
VEVŐJELÖLTEK A MALÉVRE
>> ASI
>> KrasAir
>> Argos Capital
>> Air Europa
(Forrás: Világgazdaság, portfolio.hu, Gazdasági Rádió)

Magyar szavak, amiket szinte senki sem ismer – Ön tudja mit jelentenek?