Az új felüljáró a MÁV és a városi önkormányzat 145 millió forintos, közös beruházásában készült el. A baranyai megyeszékhely állomásán az 50-es években épült felüljárót elavult állapota miatt bontották el, most egy lényegesen korszerűbb felüljárót vehetnek birtokukba a pécsiek. A felüljárón a kerekesszékkel közlekedőknek karfaliftet építettek be, ezt a rászorulók egyedül is képesek használni. A szerkezet olasz gyártmányú, védőponyva és védőkorlát védi a káros környezeti hatásoktól.
A felüljáró csúszásgátlós kivitelben készült, elektromosan fűthető, azaz télen a jégmentesítés is megoldott. A hídszerkezet hossza 50 méter, a felüljáró teljes hossza 83 méter. Az új gyalogos felüljáró három méter hasznos szélességű, négynyílású acélgerenda híd, három darab közbenső, ugyancsak acélból készült alátámasztással. A lépcsők mellett a víznyelők és vízelvezető csövek is fűthetőek. Az építkezés március végén kezdődött, s június elejére készült el a felüljáró, melynek szerkezetét egyetlen éjszaka, két részletben emelték a helyére.

Az egész internet Magyar Péteren röhög - mutatjuk a legjobb mémeket