Nyoma veszett több busznak, villamosnak, trolinak a budapesti utakról az iskolakezdés után. A BKV cáfol, egy civil szervezet azonban „feljelentette” őket a városházán – írja a Reggel.
A piros 7-es utasai szerencsések, őket nem érintette a ritkítás. A trolikra, a villamosokra viszont sokfelé többet kell várakozni. Nem ezt ígérte a BKV. Vizsgálatot indított a városháza, hogy valóban ritkította-e járatait a BKV. Egy civil szervezet hívta fel a figyelmet arra, hogy szeptembertől ritkábban járnak egyes trolik, buszok, villamosok. A foghíjas tömegközlekedés oka szerintük a sofőrhiány, illetve a takarékosság.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Vajda Pál főpolgármester-helyettesnek és Lakos Imre képviselőnek írt levelet. E szerint szeptember első napjaiban a 18-as, a 47-es, a 49-es, az 56-os, a 61-es és a 118-as villamos vonalán közlekedett az előírtnál kevesebb jármű. Pedig ezek közül több garantált menetrendi pontosságot ígérő járat.
Azóta Pestre is átterjedt a bosszantó jelenség. A civil szervezet szerint a múlt héten volt olyan nap, amikor a 28-as vonalán a járművek egyharmada nem ment ki a forgalomba.
A trolibuszok menetrendje is összekavarodott. A 70-es délelőttönként hat- helyett hétpercenként indul. A 82-es a délutáni csúcsidőben hat percre ritkult. Ritkábban jár a 79-es. Hajnalban a 74-es vonalon 15 helyett csak tíz troli indul el. Megváltozott a 85-ös és a 85-ös gyors autóbuszok menetrendje is.
Bősze Sándor, a BKV főosztályvezetője állítja, nem volt semmiféle ritkítás. Ám néhány napig személyzethiánnyal küszködtek. A BKV elismerte, hogy a troliknál módosították a menetrendet, de csak a belvárosi torlódások miatt. Dugóban ugyanis nem lehetett tartani a korábbi követési időt. Ezenkívül igazodtak a megváltozott utazási igényekhez, például hajnalban kevesebb az utas.
A budapesti tömegközlekedést a BKV „paraméterkönyve” szabályozza. Ezt a Fővárosi Közgyűlés hagyja jóvá. A BKV nem térhet el tőle. Idén egyszer már megpróbálkoztak engedély nélküli ritkítással, de a VEKE közbenjárása nyomán kitudódott a titokban elrendelt intézkedés. Aba Botond, a BKV vezérigazgatója büntetésből elbúcsúzhatott húszmillió forintos prémiuma húsz százalékától.
A budapestiek hatvan százaléka BKV-val utazik. Ez az arány különösen jónak számít Európában. Tőlünk nyugatra rengeteg pénzt költenek a városok arra, hogy visszahódítsák az autósokat a tömegközlekedésnek.
Reggel
Veszélyben Lewis Hamilton nagyszerű sorozata, éppen a hazai futamán szakadhat meg
