A BKV cáfol, de...

Az iskolakezdéssel megszaporodott utazóközönség jóval kevesebb járaton utazhat – panaszolja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. A BKV főosztályvezetője szerint "személyzethiánnyal küszködtek". Egy engedély nélküli ritkítás miatt egyszer már ugrott Aba Botond prémiumának egy része.

MNO
2005. 09. 21. 8:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyoma veszett több busznak, villamosnak, trolinak a budapesti utakról az iskolakezdés után. A BKV cáfol, egy civil szervezet azonban „feljelentette” őket a városházán – írja a Reggel.

A piros 7-es utasai szerencsések, őket nem érintette a ritkítás. A trolikra, a villamosokra viszont sokfelé többet kell várakozni. Nem ezt ígérte a BKV. Vizsgálatot indított a városháza, hogy valóban ritkította-e járatait a BKV. Egy civil szervezet hívta fel a figyelmet arra, hogy szeptembertől ritkábban járnak egyes trolik, buszok, villamosok. A foghíjas tömegközlekedés oka szerintük a sofőrhiány, illetve a takarékosság.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Vajda Pál főpolgármester-helyettesnek és Lakos Imre képviselőnek írt levelet. E szerint szeptember első napjaiban a 18-as, a 47-es, a 49-es, az 56-os, a 61-es és a 118-as villamos vonalán közlekedett az előírtnál kevesebb jármű. Pedig ezek közül több garantált menetrendi pontosságot ígérő járat.

Azóta Pestre is átterjedt a bosszantó jelenség. A civil szervezet szerint a múlt héten volt olyan nap, amikor a 28-as vonalán a járművek egyharmada nem ment ki a forgalomba.

A trolibuszok menetrendje is összekavarodott. A 70-es délelőttönként hat- helyett hétpercenként indul. A 82-es a délutáni csúcsidőben hat percre ritkult. Ritkábban jár a 79-es. Hajnalban a 74-es vonalon 15 helyett csak tíz troli indul el. Megváltozott a 85-ös és a 85-ös gyors autóbuszok menetrendje is.

Bősze Sándor, a BKV főosztályvezetője állítja, nem volt semmiféle ritkítás. Ám néhány napig személyzethiánnyal küszködtek. A BKV elismerte, hogy a troliknál módosították a menetrendet, de csak a belvárosi torlódások miatt. Dugóban ugyanis nem lehetett tartani a korábbi követési időt. Ezenkívül igazodtak a megváltozott utazási igényekhez, például hajnalban kevesebb az utas.

A budapesti tömegközlekedést a BKV „paraméterkönyve” szabályozza. Ezt a Fővárosi Közgyűlés hagyja jóvá. A BKV nem térhet el tőle. Idén egyszer már megpróbálkoztak engedély nélküli ritkítással, de a VEKE közbenjárása nyomán kitudódott a titokban elrendelt intézkedés. Aba Botond, a BKV vezérigazgatója büntetésből elbúcsúzhatott húszmillió forintos prémiuma húsz százalékától.

A budapestiek hatvan százaléka BKV-val utazik. Ez az arány különösen jónak számít Európában. Tőlünk nyugatra rengeteg pénzt költenek a városok arra, hogy visszahódítsák az autósokat a tömegközlekedésnek.

Reggel

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.