A július elején készült Marketing Centrum felmérés eredményeire leginkább az hatott, hogy a köztársaságielnök-választás az ellenzék számára sikert, az MSZP számára pedig kudarcot hozott. Így a teljes mintában 8 százalékpontról 13 százalékpontra növekedett a Fidesz–MPSZ előnye az MSZP-vel szemben (38:25). A legfrissebb szeptember eleji adatok azonban azt jelzik, hogy ez csak időleges volt, és a Fidesz–MPSZ előnye a teljes mintában visszaállt a korábbi hónapok 8 százalékpontos szintjére (35:27).
A köztársaságielnök-választással kapcsolatos fiaskó leginkább a kisebb vidéki városokban és a községekben növelte a Fidesz–MPSZ előnyét, így július elejére jelentőssé vált a válaszadók lakóhelye szerinti különbség a pártok támogatottságában. A nyár folyamán azonban az MSZP a kisebb településeken élők körében javította a pozícióját. Eközben a Fidesz–MPSZ a fővárosban népszerűbbé vált, és a korábbi hónapok kormánypárti előnye után kiegyenlítetté vált a két oldal budapesti támogatottsága.
A választásra jogosultak 40 százaléka úgy véli, a következő 1-2 évben romlani fog az ország gazdasági helyzete, és mindössze 18 százalékuk optimista. A válaszok erősen pártállásfüggők. Szeptember elejére azonban határozottan csökkent az ellenzéki és a kormánypárti válaszok megoszlása között a különbség. Ez azt jelzi, hogy a magyar gazdaság sikerességéről szóló nyári kormány-offenzíva nem volt teljesen hatástalan, de a véleményekre erősen hatott a felmérés időszakának fő gazdasági híre: az olajárak drasztikus emelkedése is.
(Forrás: hvg.hu)
Szergej Lavrov Magyar Nemzenek adott interjúja bejárta a világsajtót
