Gyönge a Sulinet forgalma

A kereskedők szerint a program legutóbbi reformja (kikerült a legerősebb húzótermék, a digitális fényképezőgép) erősen visszavetette a forgalmat. Az év végére a Sulinet elérheti a 10 milliárdos forgalmat – ez egyébként az előző évinek kevesebb mint a fele.

MNO
2005. 09. 07. 6:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Augusztusban élénkült a Sulinet Expressz programban szereplő számítástechnikai eszközök iránti kereslet, a júliusi hónaphoz képest a forgalom a négyszeresére nőtt. A kereskedők azonban nem elégedettek. A tetszetős dinamikát ugyanis az okozza, hogy a nyári hónapok rendkívül gyengére sikeredtek. (A Sulinet Programiroda adatai szerint júliusban mindössze 126 millió forint értékben fogytak a termékek.) A kereskedők szerint a program legutóbbi reformja (kikerült a legerősebb húzótermék, a digitális fényképezőgép) erősen visszavetette a forgalmat – írja a Napi Gazdaság.

A sulinetes eszközök iránti igény fellendülését egyébként mindenki a karácsonyi szezonra várja. A programirodánál arra számítanak, hogy az augusztusnál erősebb lesz a következő négy hónap, így az év végére a Sulinet elérheti a 10 milliárdos forgalmat – ez egyébként az előző évinek kevesebb mint a fele. Az Oktatási Minisztérium (OM) ennek ellenére nem tervez semmilyen könnyítést. A program – tudta meg a lap Kovács Péter politikai jogtanácsostól – legfeljebb technikai jellegű „ráncfelvarráson” eshet át. Ennek keretében korszerűsíthetik például a kedvezménnyel vehető gépek konfigurációját.

Megbosszulta magát a gyenge színvonal?

A számítógép-konfigurációk az eladásokban stabilan 20-25 százalékot tesznek ki, s az iroda szerint ez a program is segített abban, hogy immár a háztartások egyharmada használ otthon legalább egy gépet. Azt azért az illetékesek is hozzátették, hogy a környező országok személyi számítógépekkel való ellátottságának ismeretében senkit sem tölt el büszkeséggel a honi pc-penetráció.

A programirodánál azonban úgy vélik, a Sulinet érzékelhetően szerepet játszott abban, hogy négy év alatt nyolc százalékkal nőtt az ellátottság. A program segített abban is, hogy a 14–17 évesek 96 százaléka használ rendszeresen (otthon vagy az iskolában) személyi számítógépet és internetet. Kiszler Ferenc, a programiroda illetékese szerint a lassú növekedésben szerepet játszik, hogy a Sulinet Expressz-termékek vásárlására jogosultak zöme nem használja ki a lehetőséget.

A programot indítása óta sok bírálat éri. A legtöbb kifogás szerint a sulinetes logóval ellátott gépek nem feltétlenül a legjobb kondíciójú konfigurációk, vagy eszközök. Kiszler elismerte, hogy ebben van igazság, de hozzátette: a Sulinet-termékek „tiszták”, ellenőrzött körülmények között kerülnek az üzletekbe és nincs bennük ismeretlen gyártmányú alkatrész. Úgy látja, hogy a Sulinet Expressz márkává nőtte ki magát.

Napi Gazdaság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.