A tragédia mindössze 8 perccel a libanoni leszállás előtt történt. Azóta sem tudni, hogy mi történt a géppel, ugyanis az ügy részleteit már a kezdetektől homály fedi.
A TU-154-es gép 1975 szeptember 30-án este indult el Ferihegyről Bejrútba, oda azonban már érkezett meg. A külföldi hírügynökségek néhány óra múlva már jelentették a katasztrófát, a Kossuth Rádió azonban csak a délelőtt 10 órás hírekben szólhatott róla először.
Arról, hogy mi okozhatta a gép tragédiáját, mind a mai napig csak feltételezések vannak. Az biztos, hogy Bejrútban 1975-ben polgárháború dúlt, veszélyes volt a légtér is, ezért a légitársaságok sorra törölték bejrúti járataikat. A Malév és néhány más társaság azonban nem állította le a gépeket.
Három feltételezés van. Az egyik, hogy bomba robbant a fedélzeten, a másik, hogy valamilyen rakétával a vízről, vagy a szárazföldről lelőtték, a harmadik pedig, hogy egy vadászgép lőtte le a repülőgépet. Ez a feltételezés látszik pillanatnyilag a legvalószínűbbnek.
A tragédia okának feltárását nagyban segítené, ha 30 év után sikerülne a felszínre hozni a több száz méteres mélységből a gép roncsait. Erre talán lehet némi esély, mert az Országgyűlés tavaly egy százmillió forintos kegyeleti alap létrehozásáról döntött.
(hirado.hu)
Nyúlszívű tábornok: Ruszin-Szendi Romulusz Magyar Péter erőszakos testőre mögé bújt a kérdések elől + videó
