Holnaptól szabad a vásár az unió autópiacán

Az EU bizottsága szerint a legtöbb uniós autógyár már felkészült az autópiac október 1-jén kezdődő, teljes liberalizálására. Felmondták a kereskedőkkel kötött megállapodásaik azon záradékát, amely korlátozta, hogy a márkakereskedők hol és milyen feltételekkel nyithatnak szalont és onnan milyen körzetet, területet láthatnak el.

MNO
2005. 09. 30. 16:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szombattól bármely uniós kereskedő bárhol forgalmazhatja bármely gyártó modelljeit, azaz egyik ország kereskedője más országban is kínálhatja a legkülönbözőbb gyártmányú autókat. Ez az új rendszer kedvez a vásárlók egy részének – azoknak, akik a most a legdrágább piacú országokban, például Németországban vásárolnak autót, hiszen az árak az EU-n belül várhatóan a közép felé fognak mozdulni –, jó a kereskedőknek, de kevésbé a gyártóknak, mondják szakemberek.

Eddig jelentős vándorlást okozott a nyugat-európai autóvásárló közönség körében, hogy lakóhelyén ugyanazt az autót drágábban tudta megvásárolni, mint egy vagy több országgal odébb. Németországban például az autóárak akár 50 százalékkal is magasabbak még most, mint a szomszédos Dániában. A kereskedelem liberalizálásának puszta terve is már közelítést eredményezett az uniós országok autóáraiban. Az EU korábban jelentős büntetéssel sújtotta a Volkswagent és a Daimlert versenykorlátozó magatartásuk miatt.
(fn.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.