Szombattól bármely uniós kereskedő bárhol forgalmazhatja bármely gyártó modelljeit, azaz egyik ország kereskedője más országban is kínálhatja a legkülönbözőbb gyártmányú autókat. Ez az új rendszer kedvez a vásárlók egy részének – azoknak, akik a most a legdrágább piacú országokban, például Németországban vásárolnak autót, hiszen az árak az EU-n belül várhatóan a közép felé fognak mozdulni –, jó a kereskedőknek, de kevésbé a gyártóknak, mondják szakemberek.
Eddig jelentős vándorlást okozott a nyugat-európai autóvásárló közönség körében, hogy lakóhelyén ugyanazt az autót drágábban tudta megvásárolni, mint egy vagy több országgal odébb. Németországban például az autóárak akár 50 százalékkal is magasabbak még most, mint a szomszédos Dániában. A kereskedelem liberalizálásának puszta terve is már közelítést eredményezett az uniós országok autóáraiban. Az EU korábban jelentős büntetéssel sújtotta a Volkswagent és a Daimlert versenykorlátozó magatartásuk miatt.
(fn.hu)

Ez nem ellenzék, hanem vírus, amit le kell gyűrni