Milliárdos nagyságrendű fejlesztés keretében új gyorsleguruló utat épít a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. Minderre azért van szükség, mert a város felőli jobb futópályára leszálló légi járműveknek nem kell majd a teljes három kilométeres hosszban végiggurulniuk ahhoz, hogy a kettes terminálhoz érkezzenek. A BA Rt. tájékoztatása szerint a fejlesztés költsége megközelíti a kétmilliárd forintot, azt azonban, hogy az összeg pontosan milyen tételekből áll, államtitkora hivatkozva nem árulták el a Népszabadság kérdésére.
A beruházással több kellemetlenség is jár, a járatkésések, a ki- és beszállási idő meghosszabodása mellett a legfontosabb probléma, hogy az eltereléssel jelentősen nő a rákoshegyi lakók zajszintterhelése – számol be a lap. A XVII. kerületiek már többször tiltakoztak a leszálló repülőgépek zaja ellen. A BA cserébe azért, hogy a lakók lemondjanak a tiltakozásról, magára vállalta nyolcszáz telek csatornázásának önköltségét, melyet negyvenmillió forintban állapítottak meg.
Sokan nem értik: a beruházást miért nem lehetett az egyes terminál építésével egy időben elvégeztetni. Az utasforgalmi épületet szeptember elseje óta használja hét diszkont légitársaság, repülőgépeik mostantól átmenetileg csak a távolabb eső pályát használhatják fel- és leszállásra – írja a Népszabadság.
A Budapest Airport beruházása sűrűbb és gyorsabb le-fel szállást és földi gurulást tesz lehetővé, a gépmozgások száma a jövőben jelentősen növekedhet: elméletileg óránként akár 96 gépmozgást is kezelni tud majd a repülőtér a jelenlegi 40-nel szemben – számolt be korábban a privátbankár.hu.
Emlékezetes: a Budapest Airport tervezett privatizációjával kapcsolatban Batiz András kormányszóvivő korábban azt közölte: a Budapest Airport 75 százalék mínusz 1 szavazatnyi részvénycsomagját azért akarja értékesíteni a kormányzat, mivel a társaság jelenleg a legkisebb fejlesztést sem tudja saját tőkéből végrehajtani. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök tegnapi rádióinterjújában a BA Rt. magánosítása kapcsán közölte: az állami tulajdon önmagában nem jó, a repülőtér azonban állami tulajdonban marad, viszont a fejlesztés lehetőségét és kötelességét odaadják valakinek.