Milliárdos fejlesztésbe kezd a BA Rt.

Mától Ferihegyen negyven napra lezárják az egyes terminál előtti kifutót, a teljes légi forgalmat a kettes pályára terelik át - számol be a Népszabadság. Minderre azért van szükség, mert megkezdődik egy gyorsgurulóút megépítése. A fejlesztés mintegy mintegy kétmilliárd forintba kerül - közölte a Budapest Airport.

MNO
2005. 09. 14. 8:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Milliárdos nagyságrendű fejlesztés keretében új gyorsleguruló utat épít a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. Minderre azért van szükség, mert a város felőli jobb futópályára leszálló légi járműveknek nem kell majd a teljes három kilométeres hosszban végiggurulniuk ahhoz, hogy a kettes terminálhoz érkezzenek. A BA Rt. tájékoztatása szerint a fejlesztés költsége megközelíti a kétmilliárd forintot, azt azonban, hogy az összeg pontosan milyen tételekből áll, államtitkora hivatkozva nem árulták el a Népszabadság kérdésére.

A beruházással több kellemetlenség is jár, a járatkésések, a ki- és beszállási idő meghosszabodása mellett a legfontosabb probléma, hogy az eltereléssel jelentősen nő a rákoshegyi lakók zajszintterhelése – számol be a lap. A XVII. kerületiek már többször tiltakoztak a leszálló repülőgépek zaja ellen. A BA cserébe azért, hogy a lakók lemondjanak a tiltakozásról, magára vállalta nyolcszáz telek csatornázásának önköltségét, melyet negyvenmillió forintban állapítottak meg.

Sokan nem értik: a beruházást miért nem lehetett az egyes terminál építésével egy időben elvégeztetni. Az utasforgalmi épületet szeptember elseje óta használja hét diszkont légitársaság, repülőgépeik mostantól átmenetileg csak a távolabb eső pályát használhatják fel- és leszállásra – írja a Népszabadság.




A Budapest Airport beruházása sűrűbb és gyorsabb le-fel szállást és földi gurulást tesz lehetővé, a gépmozgások száma a jövőben jelentősen növekedhet: elméletileg óránként akár 96 gépmozgást is kezelni tud majd a repülőtér a jelenlegi 40-nel szemben – számolt be korábban a privátbankár.hu.

Emlékezetes: a Budapest Airport tervezett privatizációjával kapcsolatban Batiz András kormányszóvivő korábban azt közölte: a Budapest Airport 75 százalék mínusz 1 szavazatnyi részvénycsomagját azért akarja értékesíteni a kormányzat, mivel a társaság jelenleg a legkisebb fejlesztést sem tudja saját tőkéből végrehajtani. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök tegnapi rádióinterjújában a BA Rt. magánosítása kapcsán közölte: az állami tulajdon önmagában nem jó, a repülőtér azonban állami tulajdonban marad, viszont a fejlesztés lehetőségét és kötelességét odaadják valakinek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.