A két politikai erő abban az alapkérdésben egyetért, hogy legyen a közvagyonnak egy olyan köre, amelyet nem privatizálnak. A közösségi tulajdonnak mindenütt van egy meghatározott aránya, az Európai Unióban ez átlagosan 30 százalék, Magyarországon körülbelül 10 százalék. Ez nem kockáztatja a piacgazdaságot, a szabad versenyt, de vannak olyan vagyontárgyak, amelyekből egyetlenegy van, ilyen a MÁV, a Posta, a Fidesz szerint ilyenek az alapvető közművek, így a Villamos Művek és Paks is – mondta a Magyar Televízió Nap-kelte című műsorában Pokorni Zoltán a holnapi találkozóval kapcsolatban.
A Fidesz alelnöke úgy vélte, Hiller Istvánnal nem a konkrét cégeket kellene sorra venniük, hanem abban az elvben kellene konszenzusra jutni, hogy ha van állami törzsvagyon, akkor azt ki kellene venni a választási kampány huzavonáiból, amire egy kétharmados törvény ad módot. Vagyis, ha bárki lesz kormányon 2006 májusától, ehhez az állami, közösségi vagyonhoz nem nyúlhat hozzá később sem – fogalmazott az ellenzéki politikus.
A Fidesz alelnöke holnap találkozik Hiller Istvánnal az MSZP Köztársaság téri székházában, hogy a privatizációról és a nemzeti vagyonszerződésről tárgyaljanak – jegyezte meg Pokorni Zoltán.
A Fidesz alelnöke a Budapest Airport privatizációjáról szólva elmondta: nem igaz, hogy nem lehet máshogyan fejleszteni. Mint mondta, egy nemzetközi légiforgalmi fejlesztés olyan üzlet mindenhol Európában, hogy a bankok sorban állnak, hogy egy ilyen beruházást hitelezzenek, és ezt Gyurcsány Ferenc is pontosan tudja.
A benzin árának csökkentéséről szólva rámutatott: augusztusban még elég lett volna 12 forintos csökkentés, most szeptemberben azonban már 25 forint lenne a méltányos. Januártól 40 forinttal nőtt a benzin ára. Az elmúlt három évben, 2002-től mostanáig a kormány által megszabott adómérték 31 forinttal nőtt. Ma a 95-ös oktánszámú benzin 292 forint, és ebből 163 és fél forint az adó – fejtette ki Pokorni. Véleménye szerint az irány jó, de kérdés, hogy az áfa önmagában segítség-e. A Fidesz szerint a jövedéki adót is csökkenteni kell, egyebek között a teherfuvarozás miatt, amelynek magas ára beépül mindenbe, amit teherfuvarozással szállítanak, az áfát ugyanis a fuvarozók eddig is visszaigényelték. Ezért ha csak ezt csökkentik, akkor a fuvarozási árak és a termékek árát nem tudják mérsékelni – fejtegette Pokorni Zoltán, hozzátéve: a Fidesz szerint ezért a jövedéki adót is körülbelül 10-12 forinttal kellene csökkenteni.
Arra a felvetésre, hogy tegnap a parlamenti beszéd után Orbán Viktor pártelnök a személyes érintettsége okán miért nem reagált Gyurcsány Ferenc szavaira, a Fidesz alenöke hangsúlyozta: a parlament házszabálya szabályozza, ki szólhat hozzá. A miniszterelnök bármikor szót kérhet, a frakciók részéről a frakcióvezető, vagy a frakcióvezető-helyettes. Van úgy, hogy egy napra választanak meg frakcióvezető-helyettest – tette hozzá. Arra a műsorvezetői felvetésre, miszerint hiba volt, hogy nem választották frakcióvezető-helyettessé Orbán Viktort, Pokorni Zoltán úgy fogalmazott: nem tartja hibának, ezzel szemben Gyurcsány Ferenc „belecsúszott egy jellemhibába, a gyávaság hibájába. Gyurcsány Ferenc pontosan tudta, hogy amikor ő szól, és beszédének jelentős részét az ellenzék pocskondiázására, az ellenzék vezetőjének rugdosására fordítja, Orbán Viktornak nincs módja szólni – fogalmazott.
Önmagában az a tény, hogy a Magyar Köztársaság kormányának első embere nem azzal foglalkozik, ami a dolga, hanem kampány színterévé teszi a parlamentet, szomorú. Ez a fajta ideologizálás fölösleges, a valódi kérdések elől veszi el a figyelmet – vélekedett. Magyarország miniszterelnökétől, bárki is az, nem azt várják, hogy kioktassa az embereket, szidalmazza a politikai riválisait, hanem azt, hogy a valódi kérdéseket oldja meg – fogalmazott Pokorni Zoltán.
Megdöbbentő adatok láttak napvilágot a migránsbűnözésről
