Udvariasságra nevelték a BKV-ellenőröket

Mintegy száz BKV-ellenőr vett részt azon a kommunikációs tréningen, amelyet kedden tartottak Budapesten. A tréning része annak az együttműködési megállapodásnak, amelyet a Magyar Turizmus Rt. és a BKV Rt. kötött annak érdekében, hogy csökkenjen a külföldiek jegyvizsgálókkal kapcsolatos panaszainak száma.

MNO
2005. 09. 28. 8:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyarországra látogató külföldiek leggyakrabban a BKV-ellenőrökre panaszkodnak, pontosabban azok modorát érinti a turisták által benyújtott kifogások kilencven százaléka. Tavaly huszonnégy külföldi tett bejelentést az ellenőrök durva, megalázó bánásmódja miatt. A BKV szerint ez valójában nem is sok ahhoz képest, hogy másfél milliónál is több turista látogatott a fővárosba az idei év első hét hónapjában, viszont mindenképpen elgondolkodtató, hogy a BKV-ellenőrök elleni panaszok száma jócskán megelőzi még a taxishiénák és a túlszámlázó vendéglősök ellenieket is.

A BKV a jegyellenőröket a cég és a főváros frontembereinek tartja, hiszen ők találkoznak a legtöbbet az utasokkal, ezért viselkedési kódexet is készített már számukra, ám ezt – úgy látszik – még nem sikerült teljes körűen alkalmazni.

A Magyar Turizmus Rt. és a BKV Rt. vezérigazgatói megállapodás írtak alá, amelynek részeként a BKV-jegyellenőrök turisztikai képzésen vettek részt. Ennek célja az volt, hogy a tömegközlekedési eszközöket használó külföldi turistákkal kulturáltabban és hatékonyabban „bánjanak” az ellenőrök. Az együttműködés része még, hogy háromnyelvű – angol, német, orosz – információs lapot készítenek, amelyek segítségével az ellenőrök tájékoztatni tudják a külföldieket, hogy milyen szabálytalanságot követnek el, ha napijegy nélkül utaznak.

Bejelentették: a BKV azt tervezi, hogy a bliccelő külföldieknek a büntetés és megszégyenítés alternatívájaként egy háromnapos jegy megvásárlását is felajánlhatják a helyszínen az ellenőrök. Jelenleg a helyszíni pótdíj 2 ezer forint (nyolc euró), a háromnapos jegy, amely korlátlan utazást biztosít 2 700 forint (11 euró). Azt viszont még tisztázni kell, hogy nem diszkriminatív-e ez az eljárás a magyar utazóközönséggel szemben.

A 400 jegyvizsgáló közül 130 beszél valamilyen idegen nyelvet, közülük százan rendelkeznek nyelvvizsgával is. A közlekedési cég a jövőben a nyelveket beszélő jegyellenőröket a turisták által sűrűbben használt tömegközlekedési vonalakra csoportosítja át.

(Népszabadság, hvg.hu, mno)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.