A kisebbik ellenzéki párt politikai és szakmai alapon támadja a Kóka János által kidolgozott javaslatot. Herényi Károly, az MDF frakcióvezetője kiemelte: a törvényjavaslat benyújtását megelőzően a kormánynak a vasúti közlekedéssel összefüggő koncepciót kellett volna benyújtania. A politikus szerint a törvény számos ponton csorbítja az Országgyűlés jelenleg meglévő hatáskörét – adta hírül a Stop.hu.
Katona Kálmán ezek közé sorolta a MÁV finanszírozásának kérdését. A volt közlekedési miniszter kiemelte: a jelenlegi törvény az Országgyűlés döntéséhez köti az úgynevezett veszteségkompenzáció kérdését. A most hatályos szabályozás szerint ugyanis az állam szerződést köt a vasúttal arról, hogy milyen vesztesége származik a diák-, nyugdíjas- valamint vasutaskedvezményekből, majd ezt később a költségvetési törvényben írja jóvá. Katona egyébként úgy vélekedett: a Medgyessy-kormány óta a MÁV nem kapja meg ezt az ellentételezést, egyebek mellett ebből is származhat a vállalat 200 milliárdos hiánya. (Stop.hu)
Egyre komolyabb a helyzet, másodfokú riasztást adtak ki felhőszakadás veszélye miatt több térségben is idehaza
