Kritikus helyzet alakult ki a BKV-nál: egy internetes újság a fővárosi önkormányzat költségvetési beszámolójából szemezgetett, s eszerint a főváros sok nagyberuházást a BKV-ra testált, miközben a cégnek már június 30-án 50,4 milliárd forintos hitelállománya volt. A BKV-t pedig csak újabb hitelekkel lehet életben tartani: hiába vettek fel márciusban újabb 4,1 milliárd forint bankkölcsönt, ebből nem tudtak kifizetni valamennyi beszállítót – áll a jelentésben. Az első félévben a mérleg szerinti veszteség 13,7 milliárd forintra rúgott. Ez közel kétmilliárd forinttal több az előre tervezettnél, ám a BKV ehhez még további tizenötmilliárd forintos hitelt vesz fel – írja a Reggel.
Szász Tamás, a társaság szóvivője szerint biztosan kedvező feltételekkel jutnak majd a kölcsönhöz, hiszen állami garancia van annak visszafizetésére. A hitelre egyébként közbeszerzési eljárást írtak ki, ami csak tovább javít a feltételeken.
A költségvetési beszámolóból az is kiolvasható, hogy a BKV halogatta a beszállítók kifizetését, vélhetően azért, mert a bevétel 6,7 százalékkal kisebb volt a tervezettnél az év első felében. Szász Tamás, a BKV szóvivője elismerte, hogy kevesebb lett a menetdíjbevétel, mint azt korábban várták. A beszállítók azonban a fizetési határidő előtt megkapták pénzüket; a késlekedés oka az volt, hogy csak júliusban érkezett meg az állami normatív támogatás – írja a Reggel, hozzátéve: a BKV jövője egyelőre még kérdéses. Veres János pénzügyminiszter ugyanis a napokban közölte: az állam nem tudja átvállalni a cég adósságait.
(Forrás: Reggel)
Jó hír: megszűnhetnek a dugók az M7-esen
