Megállapodásra várva a lízingpiacon

A lízingpiacon hamarosan megszülethet egy megállapodás a szakma tagjai között, amely megszüntetné a jutalékversenyt – olvasható a Magyar Hírlapban. A piac 10 százalékos csökkenést mutat, és a klasszkius lízing mindössze a finanszírozottak egytizedét adja.

MNO
2005. 10. 24. 8:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Lízingszövetség tájékoztatóján nemrégiben az hangzott el, hogy hamarosan megszülethet egy megállapodás a szakma tagjai között, amely megszüntetné a jutalékversenyt – írja a Magyar Hírlap. A finanszírozók az autókereskedőkhöz küldik programjukat, amelyben a költség mellé be lehet állítani az eladhatónak vélt kamatot is. A kereskedő megbecsüli a vevő teherbíró képességét, beállítja a feláras programot és közli a havi törlesztést különböző futamidőkre. A kamatban már benne foglaltatik a jutalák is, és ami e felett kel el, azon osztozik a finanszírozó és a kereskedő – olvasható a Magyar Hírlapban.

Jelenleg már nem ritka a 72–120 hónapos futamidő sem, noha az átlag 30 hónap. Már önmagában a svájci frank vagy az euró árfolyamkockázata is tetemes. Az árfolyamkockázat kivédésére biztosításszerű megoldás nincs, viszont van egy más jellegű lehetőség: a Budapest Autófinanszírozási Rt. például fix törlesztőrészletet alkalmaz – írja a Magyar Hírlap, mely leszögezi, hogy a forint gyengülésével sem nő a havi törlesztés, viszont nyúlik a futamidő.

A tavalyi 208 ezer új autóval szemben az idén úgy 190 ezer finanszírozásával lehet számolni, míg a használt kocsiknál az idei szám 230-250 ezerre tehető. A magánszemélyek hitelei adják a finanszírozottak kilenctizedét, a kisebb hányad a klasszikus lízing – közli a Magyar Hírlap.

(Forrás: Magyar Hírlap)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.