A Magyar Lízingszövetség tájékoztatóján nemrégiben az hangzott el, hogy hamarosan megszülethet egy megállapodás a szakma tagjai között, amely megszüntetné a jutalékversenyt – írja a Magyar Hírlap. A finanszírozók az autókereskedőkhöz küldik programjukat, amelyben a költség mellé be lehet állítani az eladhatónak vélt kamatot is. A kereskedő megbecsüli a vevő teherbíró képességét, beállítja a feláras programot és közli a havi törlesztést különböző futamidőkre. A kamatban már benne foglaltatik a jutalák is, és ami e felett kel el, azon osztozik a finanszírozó és a kereskedő – olvasható a Magyar Hírlapban.
Jelenleg már nem ritka a 72–120 hónapos futamidő sem, noha az átlag 30 hónap. Már önmagában a svájci frank vagy az euró árfolyamkockázata is tetemes. Az árfolyamkockázat kivédésére biztosításszerű megoldás nincs, viszont van egy más jellegű lehetőség: a Budapest Autófinanszírozási Rt. például fix törlesztőrészletet alkalmaz – írja a Magyar Hírlap, mely leszögezi, hogy a forint gyengülésével sem nő a havi törlesztés, viszont nyúlik a futamidő.
A tavalyi 208 ezer új autóval szemben az idén úgy 190 ezer finanszírozásával lehet számolni, míg a használt kocsiknál az idei szám 230-250 ezerre tehető. A magánszemélyek hitelei adják a finanszírozottak kilenctizedét, a kisebb hányad a klasszikus lízing – közli a Magyar Hírlap.
(Forrás: Magyar Hírlap)
Luxus villa után luxus szálloda, újabb nyomozás Ruszin-Szendi Romulusz ellen
