Korábban a debreceni érintettek kapták kézhez az MSZP kampányszórólapját a novemberi nyugdíjuk mellé, most pedig az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF) levelét forgathatják a magyarországi nyugdíjasok.
A 3 millió példányban készített szórólap a jövő évi változások ismertetése és a kormány nyolc pontos nyugdíj-elképzelései mellett a bevezetőben azt írja: a kormány javítja a nyugdíjasok helyzetét és biztonságossabbá teszi mindennapjaikat. A kiadvány hírt ad a távhõszolgáltatási támogatásról, a segélyezési lehetõség, és a méltányossági nyugdíjemelésben bekövetkezõ változásokról is.
A tájékoztatás 240 millió forintjába került, de az ONYF szerint ezt a pénzt ők kigazdálkodták azzal, hogy fejlesztéseik „következtében a különbözõ kifizetések egy utalványon megtörténhettek úgy, hogy abból a jogcímeket és az ahhoz tartozó összegeket a nyugdíjasok figyelemmel kísérhetik”. Amúgy meg nyugdíjasonként csupán nyolcvan forintba került az egész – közölte még a főigazgatóság.
Bár felmerül, hogy a kormány kampánycéljait szolgálja a levél, a nyugdíjbiztosító szerint erről szó sincs, ők csupán
„tájékoztatási” kötelezettségeiknek tettek eleget, s egyébként is, a különböző nyugdíjas-szervezetek külön kérték őket erre.
Ez utóbbit megerősítette a Nyugdíjasok Országos Képviseletének elnöke, Mihalovits Ervin is, aki „nagyon elégedett” a nyugdíjbiztosító kiadványával. Az elnök szerint azért is szükség volt erre a levélre, mert annyiféle változás és kifizetés történt és történik, hogy a nyugdíjasok igen nehezen tudják ezt követni.
Aszódi Pál, az Országos Nyugdíjas Polgári Egyesület elnöke viszont azt mondja, ők biztos, hogy nem kérték ezt a tájékoztatót, annál is inkább, mert nem értenek vele egyet. Az elnök szerint ez tiszta kormánypropaganda, s azt sem érti, mire fel ez a nagy „csinnadratta”. A levélben közöltek ugyanis törvényen alapuló intézkedések, amelyekhez a nyudíjbiztosítónak nem sok köze van, annak az a dolga, hogy postázza a nyugdíjat.
A Fidesz szerint az MSZP – szokásainak megfelelően – már megint az egyszeri nagy juttatások ígéretével kampányol. „Úgy csomagolták be, mintha ez egy jelentős, egyszeri, nagy mértékű juttatás lenne. Nem erről van szó, egy szolid, normális, gyakorlatilag minden kormány idején minden évben működő nyugdíjemelésről. Én úgy gondolom, hogy ez a szórólap, így ahogy van, a nyugdíjasok megtévesztését szolgálja, visszaélés a helyzetükkel, tisztességtelen dolog” – nyilatkozta Harrach Péter, a Fidesz frakcióvezető-helyettese a HírTv-nek.
2002-ben a mostani kormányoldal pártjai egyként hördültek fel egyébként, amikor Orbán Viktor akkori miniszterelnök aláírásával tájékoztató levelet küldött a kormány a nyugdíjasoknak. Akkor ezt a lépést törvénytelennek és kampánycélúnak nevezték az MSZP és az SZDSZ illetékesei.
A kormány egyébként néhány napja médiakampányt indított adócsökkentési programjának bemutatására is, „Adócsökkentés 2006” címmel. A kampány december 11-ig tart, összköltsége bruttó 125 millió forint. Lebonyolítója ugyanaz a két cég, amelyekkel a Miniszterelnöki Hivatal közbeszerzési eljárás alapján kötött keretszerződést: a kreatív feladatokat a Young and Rubicam látja el, a médiavásárló pedig a MediaEdge.
2006 júniusáig mintegy kétmilliárd forintot költ a balliberális kormány különböző propaganda-célokra.
(Forrás: MNO, Magyar Nemzet, Hírtv)
A lehetőségek 15 éve: tízmillió forintra emelkedett az energetikai otthonfelújítás támogatása















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!