A négycsillagos szállodák a legnépszerűbbek

Az első tizenegy hónapban a budapesti négycsillagos szállodák szobakapacitás-kihasználtsága volt a legmagasabb (74 százalék) a vizsgált szállodacsoportok közül – közölte a KSH.

MNO
2005. 12. 08. 9:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fővárosi szállodák – amelyek egy évvel korábban 64-72 százalékos foglaltsággal működtek – átlagosan 69-74 százalékos kihasználtságot értek el. A balatoni egységek átlagosan 49 százalékos foglaltságot jelentettek január-november folyamán. A legalacsonyabb (45 százalékos) kihasználtsággal az ország keleti részén működő négy- és ötcsillagos szállodák üzemeltek.

A folyó áron számított bruttó szobaárbevétel 16, a vendégéjszakák száma 6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A vendégéjszakák száma az átlagot meghaladó mértékben (7-9 százalékkal) bővült a budapesti házakban. A vizsgált időszakban a Balatonnál az előző évihez hasonló nagyságú volt a vendégforgalom. Az ország keleti részén működő egységek 6-10 százalékkal több eltöltött éjszakáról számoltak be. Az ország nyugati részén található háromcsillagos szállodák 2 százalékkal kevesebb éjszakát regisztráltak.

A szállodák átlagosan 62 százalékos szobakapacitás kihasználtsággal működtek. Egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára 15 200 forint volt január-novemberben, ami jelentős emelkedés 2004 azonos időszakához képest. A budapesti ötcsillagos egységekben kiemelkedően magas (32 900 forint) volt egy kiadott szoba ára. A budapesti négy- és a vidéken működő négy- és ötcsillagos szállodák átlagosan 11 700-15 100 forintos, a háromcsillagos egységek 6600-9200 forint átlagárat érvényesítettek. (Napi Online)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.