Húszmillióért dícsérte az országot a Financial Times

20 millió forintot fizetett a Gazdasági Minisztérium a Financial Timesnak azokért a hirdetésekért, amelyek a brit gazdasági napilap Magyarországról szóló mellékletében jelentek meg. Erre az összeállításra hivatkozott Gyurcsány Ferenc hétfőn a parlamentben a magyar gazdaság eredményeinek védelmében. • Újabb kormányzati önreklám

MNO
2005. 12. 16. 23:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A miniszterelnök akkor kikérte magának a feltételezést, hogy a kormány fizetett volna a mellékletért.

„A Financial Times mai lapszáma hatoldalas összeállítást közöl Magyarországról” – jelentette be Gyurcsány Ferenc még hétfői napirend előtti felszólalásában. A miniszterelnök idézett is a brit gazdasági napilap mellékletéből, és úgy vélte, a Fitch hitelminősítő intézet legutóbbi lesújtó véleményével együtt a Financial Timesban megjelent dicséreteket is figyelembe veszik külföldön.

„Nincs igaza az ellenzéki képviselőknek, amikor azt kiabálják be most a parlamentben, hogy mennyibe került ez. Azt tudom mondani, hogy kár azzal vádolni Tony Blairt, és kár azzal vádolni Európa egyik vezető lapját, a Financial Timest, hogy mindenki megvehető. Ez egy másik kultúra. Európa kultúrája, a kormány kultúrája, a Financial Times kultúrája nem ez” – mondta Gyurcsány Ferenc miniszterelnök.

A brit napilap hazánkról szóló elemzései mellett ugyanakkor minden egyes oldalon a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium negyedoldalas hirdetései találhatóak. Mára az is kiderült, hogy ezért összesen 20 millió forintot fizetett ki a tárca.

„Úgy döntöttünk, hogy ez egy borzasztóan fontos felület annak érdekében, hogy meg tudjuk mutatni külföld felé, milyen befektetési lehetőségeket kínál Magyarország a külföldi tőke számára. Úgy döntöttünk, hogy 20 millió forint értékben támogatjuk ennek a special-riportnak a megjelenését” – mondta Tóth Judit, a GKM szóvivője.

Mindeközben a gazdasági miniszter a hazai baloldali és kormánylapokban is folytatja média-kampányát. A 48 millió forintba kerülő sorozat részeként most „Magyarország: Sikerre ítélve” címmel jelentetett meg egészoldalas politikai hirdetéseket Kóka János, aki a Financial Times hétfői cikkére hivatkozva állítja: a magyarok ma jobban élnek, mint valaha.
(hirtv.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.