Szlovákiában tovább folynak a találgatások a január 19-ei légi katasztrófa okairól. A szerencsétlenség egyetlen túlélőjét hétfő este már kihallgatták. Az eseményből csak foszlányokra emlékszik. Két órán át hallgatták ki, de a részletekről eddig nem hoztak nyilvánosságra többet – közölte az InfoRádió pozsonyi tudósítója.
Csütörtökön vesznek búcsút a repülőgép-szerencsétlenség halálos áldozataitól az eperjesi sportcsarnokban. Szlovákiában ma délben véget ért a 24 órás nemzeti gyász, amelyen a katasztrófa 42 áldozatára emlékeztek.
A pozsonyi Pravda szakértői szerint arra kell választ adni, hogy miért repült mindössze 750 méter magasan a gép. Az sem egyértelmű, hogy a szlovák katonai légi irányítás emiatt figyelmeztette-e a pilótákat. A rendelkezésre álló adatokból úgy tűnik, hogy a felelősség a pilótákat terheli. A jó látási viszonyokban ugyanis úgy döntöttek, hogy teljes egészében kézi vezérléssel, azaz radarrávezetés nélkül szállnak le a kassai katonai repülőtéren. Nem zárható ki, hogy éppen egy felhő miatt nem vették észre a hegyet, amelynek nekiütköztek.
Több szakértő azt is bírálta, hogy a szlovák katonai pilóták sokkal kevesebbet repülnek, mint a polgári gépek vezetői, ezért nincs elég rutinjuk. A szerencsétlenség okait egy 22 tagú vizsgálóbizottság keresi, amelyet a szlovák hadsereg vezérkari főnöke irányít. A vizsgálat egy évig is eltarthat.
Mint megírtuk: az An–24-es szállítógép csütörtök este a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Hejce mellett repült neki a Borsó-hegynek.
A hejcei lakosok közül többen úgy észlelték, hogy a baleset előtt leállt a repülő motorja. Szlovákiában közölték: a típus még teljes terhelés mellett is képes egy hajtóművel leszállni – közölte az Info Rádió.

Megerőszakolta főnöke feleségét egy gyulai vízvezetékszerelő, amíg a főnök kórházban feküdt