Sokan ajándékoztak karácsonyra hitelből – A bankok jól jártak

Jól sikerült a karácsonyi szezon a bankoknak: az elmúlt évben folyósított fogyasztási hitelek közel harmadát az ünnepek előtt helyezték ki. Annak ellenére, hogy az ünnepek előtt a gyorsan elérhető konstrukciókat keresik inkább az ügyfelek, a jelzálogalapú, szabad felhasználású termékeknél több bank is erős érdeklődést érzékelt. Egyre többen fordultak a hitelkártyákhoz is.

MNO
2006. 01. 24. 7:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hitelkártyákat tartják a tavalyi karácsony előtti fogyasztásihitel-szezon sikertermékének a Világgazadság által megkérdezett bankok: az év utolsó három hónapjában mind a kibocsátott plasztikok száma, mind a kihasznált hitelkeretek nagysága érezhetően megnövekedett. A személyi kölcsönöket szintén jobban keresték az ügyfelek a szokásosnál. A folyószámlahitelek éves értékesítése viszont jóval egyenletesebb, ugyanakkor itt is megfigyelhető, hogy a hitelkeretek kihasználtsága növekszik. Az év utolsó két-három hónapja az érintettek beszámolója szerint meghatározó súlyú a fogyasztási hitelek szempontjából: az összes éves kihelyezés 30-40 százaléka ebben az időszakban realizálódik.

A hitelkártyák iránti erős érdeklődésről számolt be többek között a CIB Bank: a hitelintézet tájékoztatása szerint különösen népszerűek voltak a bevásárlókártyák, amelyekre főként a nagyobb kiadásokkal járó időszakok előtt nőtt meg az igény. Ezt alátámasztja – tették hozzá –, hogy az igénylések 60 százaléka az év második felében, közel harmada pedig az utolsó két hónapban érkezett. Hasonló tendenciákról számolt be a Budapest Bank is: a hitelintézet statisztikái szerint az ilyen típusú kártyák használata hozzávetőlegesen 40 százalékkal nőtt a harmadik negyedévhez képest. A K&H beszámolója szerint a hitelkártyák kereteinek átlagos kihasználtsága 24 százalékkal növekedett az év utolsó három hónapjában, és a novemberben bevezetett áruhitelkártya is élénk érdeklődést keltett.

Az ünnepek előtt slágernek számító áruhiteleknél minden érintett kedvezményes konstrukciókkal várta a tavalyi szezont, az OTP Bank például az Áruvásárlási és Szolgáltatási Gyorskölcsönét árulta vezértermékeként. A Budapest Banktól kétszázezer ügyfél igényelt áruhitelt, ez nyolc százalékkal több a 2004. évinél. A hitelintézet beszámolója szerint ugyanakkor nemcsak az igénylések száma, hanem az átlagos összeg is emelkedett, és már meghaladta a százezer forintot.

A karácsonyi bevásárlások szempontjából szintén releváns személyi hiteleknél a bankok többsége ugyancsak erőteljes növekedésről számolt be: az Erste Banknál az utolsó három hónapban 6-7 százalékkal nőtt a kihelyezés, a CIB pedig – részben a Gyorskölcsön nevű konstrukciónak köszönhetően – személyi hiteleinek 30 százalékát novemberben és decemberben folyósította. Az MKB Bank saját várakozásait is túlteljesítette a tavalyi személyikölcsön-kampány, a K&H pedig az időarányos folyósításoknál 25 százalékkal adott el többet az ilyen típusú kölcsönökből.

Annak ellenére, hogy az ünnepek előtt a gyorsan elérhető konstrukciókat keresik inkább az ügyfelek, a jelzálogalapú, szabad felhasználású termékeknél több bank is erős érdeklődést érzékelt. Az Erste Bank például – részben az augusztustól indult akciónak köszönhetően – a szabad felhasználású jelzáloghiteleinek 40 százalékát az utolsó negyedévben folyósította, az Inter-Európa Bank pedig a devizaalapon, árfolyam-garancia mellett nyújtott jelzáloghitelét tartja a tavalyi szezon húzótermékének.

Forrás: Világgazdaság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.