Uniós központnak szemelték ki Budapestet a kínaiak

A kínai kereskedelmi minisztérium uniós központjává válhat az Asia Center, amelyben a kínai nagykereskedelem és cégek bemutatkozása kapna nagyobb hangsúlyt. A központ második üteme várhatóan 2009-re készül el, ezzel 200 ezer négyzetméterre bővülne, helyet adva 600-800 kínai cégnek. • Dömpingvám sújthatja a kínai cipőket

MNO
2006. 01. 17. 8:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Budapestet szeretné uniós központjának a kínai kereskedelmi minisztérium, ennek égisze alatt tárgyal az Asia Center Kft. egy, a meglevő és a jövőben épülő infrastruktúrájának hasznosításáról. A tárgyalások jelenleg is tartanak egy 200 ezer négyzetméteres kereskedelmi központ kialakításáról, egész pontosan az Asia Center kibővítéséről. A jelenleg főként kiskereskedelmi központként működő komplexum a jövőben visszatérhet az eredeti koncepcióhoz, amelyben a nagykereskedelem és a cégek bemutatkozása a jelenleginél jóval nagyobb hangsúlyt kaphat. Így a központban 600-800 kínai cég jelenhetne meg és mutathatná be termékeit.

A tárgyalások tényét az Asia Center Kft. kommunikációs és üzletfejlesztési igazgatója megerősítette, de részleteket nem árult el. Az eddig napvilágra került információk szerint a kínai kereskedelmi minisztérium kerülne helyzetbe az Asia Centerben, de az épületet nem eladnák, csak bérbeadnák. Tavalyelőtt Dubaiban nyílt egy hasonló központ, amely (kínai szemszögből nézve) a közép-keleti kereskedelmi kapcsolatokat hivatott erősíteni.

A három évvel ezelőtt átadott Asia Center első építésű ütemében 125 ezer négyzetméter épült fel, a második ütem 2009-es befejezésével a komplexum 200 ezer négyzetméteresre bővül.

(Forrás: Napi Gazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.