A francia parfüm és a szappan továbbra is a csúcson

A francia parfüm és kozmetikai eladások 2005-ben - a nehéz gazdasági helyzet ellenére is - új csúcsot értek el; az ágazat növekedése immár 39 éve töretlen – derült ki az ágazati szövetség (Federation des Industries de la Parfumerie - Fipar) jelentéséből.

MNO
2006. 02. 21. 13:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nagykereskedelmi árakon számított, és az adókat nem tartalmazó forgalom 2005-ben 2,5 százalékkal 14,568 milliárd euróra növekedett; a termékek 55 százalékát exportálták, 45 százalék maradt Franciaországban.

Az ágazat eredményében sok kis szappan-, arckrém-, szemceruza-gyártó éppen úgy szerepel, mint olyan parfüm és kozmetikai termék gyártó „óriások„, mint a l'Oreal, a Clarins, a Hermes, az LVMH vagy a Dior.

A Fipar adatai szerint a francia kozmetikum-export 4,9 százalékkal 8,06 milliárd euróra nőtt; az export 57 százaléka az EU országaiba került, a tágabb európai terület a francia kozmetikumok 66,8 százalékát fogadta be.

„Az ágazat kereskedelmi többlete 6,47 milliárd euró lett, ezzel a francia gazdaság export ágazatai között a negyedik helyet érdemelte ki” – emelte ki a Fipar jelentése. A francia vámhivatalok adatai szerint az ország legnagyobb exportáló ágazatai a légiközlekedési és védelmi ipar, az autógyártás valamint a bor- és élelmiszeripar.

(privatbankar.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.