A nagykereskedelmi árakon számított, és az adókat nem tartalmazó forgalom 2005-ben 2,5 százalékkal 14,568 milliárd euróra növekedett; a termékek 55 százalékát exportálták, 45 százalék maradt Franciaországban.
Az ágazat eredményében sok kis szappan-, arckrém-, szemceruza-gyártó éppen úgy szerepel, mint olyan parfüm és kozmetikai termék gyártó „óriások„, mint a l'Oreal, a Clarins, a Hermes, az LVMH vagy a Dior.
A Fipar adatai szerint a francia kozmetikum-export 4,9 százalékkal 8,06 milliárd euróra nőtt; az export 57 százaléka az EU országaiba került, a tágabb európai terület a francia kozmetikumok 66,8 százalékát fogadta be.
„Az ágazat kereskedelmi többlete 6,47 milliárd euró lett, ezzel a francia gazdaság export ágazatai között a negyedik helyet érdemelte ki” – emelte ki a Fipar jelentése. A francia vámhivatalok adatai szerint az ország legnagyobb exportáló ágazatai a légiközlekedési és védelmi ipar, az autógyártás valamint a bor- és élelmiszeripar.
(privatbankar.hu)

„Telefonozott az úszómester” – megszólalt a Palatinus tragédia szemtanúja