Az elmúlt évben közel 240 ezer személygépkocsit, a 2004-esnél 6 százalékkal, mintegy 15 ezerrel kevesebbet helyeztek első alkalommal forgalomba – áll Központi Statisztikai Hivatal szállítási teljesítményekről beszámoló közleményében. A két éves visszaesés miatt a 2002-es szintre csökkent az új és használt import autók eladása.
Ez is elegendő volt ahhoz, hogy folytatódjon a személygépkocsi-állomány átlagéletkor-csökkenésének tendenciája. Jelenleg 10,5 éves átlagkorról számol be a KSH. A 3 évnél fiatalabb autók arányában gyakorlatilag stagnálás mutatkozik.
A gyártmány szerinti erősorrend változott 2004-hez képest: a Suzuki jó évet zárt, az Opel eladásai viszont csökkentek, így 2000 után először újra a japán márkából adták el a legtöbbet Magyarországon. Minden hatodik forgalomba helyezett autó Suzuki volt. Javultak a Ford mutatói is, amely dobogós helyezését a Volkswagen és a Renault visszaesésnek is köszönheti. Befért még az első ötbe a stabil növekedést mutató Skoda is.
Az első öt márka (Suzuki, Opel, Ford, Volkswagen, Skoda) összesen 55 százalékos piaci részesedéssel bír, ez erősen növekvő koncentrációt jelez a 2004-es 50 százalék után.
(Forrás: vg.hu)

FTC, Paks, Győr, Puskás – kiderült, mennyi az esély a magyar csapatok továbbjutásra