Kevés a befektetés Romániában

Románia a sereghajtók közé tartozik az egy főre jutó külföldi befektetések szempontjából Európában. Magyarországhoz képest nyolcszor kisebb a külföldi befektetések értéke, s még a nagy népességű Lengyelországban is háromszor annyi külföldi befektetés jut egy főre, mint Romániában.

MNO
2006. 02. 22. 10:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Némiképpen meglepő, hogy a román piacban elsősorban a hollandok látnak fantáziát, ők vezetik a külföldi befektetések tavalyi toplistáját, 1,9 milliárd euróval. Görögország a második (1,15 milliárd), majd Franciaország (1 milliárd) és Olaszország (0,789 milliárd) következik. A kis és közepes vállalatok befektetéseit illetően más a kép: itt az olaszoké az elsőség, a hollandok állnak a második helyen, míg a franciák csupán hetedikek.

Akadnak olyan országok is, amelyek bár összességében tekintve, tetemes befektetést eszközöltek Romániában, a kis és közepes vállalatokkal nem foglalkoznak, inkább az óriáscégek lábát igyekeznek megvetni a térségben. Előfordul, hogy elismert román cégeket vásárolnak fel vagy zöldmezős beruházásokat hajtanak végre, ilyen például Hollandia (ING), Görögország (OTE), Franciaország (Renault, Lafarge, Societe Generale, Carrefour) és Ausztria (OMV, Raiffeisen).

A statisztikai adatok szerint a befektetések Bukarest környékére, valamint a nyugati és északnyugati országrészre csoportosulnak, ahol az idegen tőkével működő kis és közepes vállalatok forgalma meghaladja az övezetben működő kis és közepes vállalatok forgalmának 40 százalékát, annak ellenére, vegyes vállalatok aránya ennél kisebb.

A többi országrészben a külföldi tőkéjű vállalatok forgalma nem éri el a 25 százalékos arányt.

(euractiv.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.