Kóka János gazdasági miniszter egy mai nyilatkozatában azt szorgalmazta, hogy magáncégek üzemeltessék Magyarország nagy vasúti pályaudvarait és a Csepeli Szabadkikötőt. A gazdasági miniszter szerint ahhoz, hogy a nagy pályaudvarok legalább olyan színvonalúak legyenek, mint a repülőterek, magántőkére és professzionális üzemeltetésre van szükség. (Az SZDSZ Szabadság, verseny, szolidaritás 2006–2010 című választási programjában egyébként ez a tétel még nem szerepel, ott csupán – „A vasútfejlesztés célkiűzései” között – „Az árufuvarozási üzletág privatizációja” a közvetlen cél, „a vasúti közlekedés összes szektorába” csupán „hosszabb távon” akarják a magántőkét bevonni.)
A Budapest Airport privatizációjával kapcsolatban a miniszter elmondta: nagyon sok olyan közvetlen fejlesztési haszon van, ami lényegesen túlmutat a reptér fejlesztésén. A légikikötő környékén szállodák, parkolóházak, éttermek, üzletek, logisztikai központok jöhetnek létre. Hozzátette: számításaik szerint a reptéren és a környékén megvalósuló fejlesztésekkel 5-10 éven belül összesen mintegy 30 ezer új munkahely jöhet létre.
Kóka János elmondta: az új tulajdonos és üzemeltető az állam felé vállalt kötelezettségénél háromszor nagyobb mértékben, mintegy 5 százalékkal csökkentette a leszállási illetéket, ezzel 1,3 milliárd forintot hagy bent a légitársaságok, és ezáltal az utazók zsebében. „Nem csak a szolgáltatások színvonala javul, de olcsóbbak lesznek a repülőjegyek. Ezáltal nő a forgalom, nő a versenyképesség, egyre több turista keresi fel Magyarországot” – jegyezte meg a miniszter.
„Orbán szándékosan kárt okoz”
A miniszter közölte: „ez a fejlesztés az egyetlen út, amit Magyarország járhat, ennek az ellenkezője a nemzetieskedő magunkba fordulás. Orbán Viktor megint megfenyegette a befektetőket a visszaállamosítás rémével, amit ettől kezdve már csak szándékos károkozási kísérletnek tudok minősíteni” – fogalmazott Kóka János, utalva a Fidesz elnökének a Heti Válasz című hetilap legfrissebb számában közölt interjújára. (Orbán Viktor azt nyilatkozta: „És ha egyszázaléknyi esély kínálkozik a reptér visszaszerzésére, kezdeményezni fogjuk a visszavételt”.)
„Egy magáncég tulajdonának visszaszerzése nem piacgazdasági kategória” – mondta Kóka János, hozzátéve, hogy szigorúan ellenzi a visszaállamosítást.
(infoRádió, Gazdasági Rádió)

Élvezze ki a hétvégét, a jövő héten már kánikula lesz!