Mintegy 50 százalékkal többet költöttek DVD-re tavaly Magyarországon, mint 2004-ben, a piac forgalma így 10,5 milliárd forintra bővült. Összesen egyébként 6,6 millió DVD-t adtak el, ez több mint két és félszerese a 2004-es darabszámnak.
A növekedésben a legnagyobb szerepet a hipermarketekben dömpingáron, azaz 990 forintért vagy még ennél is olcsóban árult filmek játszották. Az idén is várhatóan tovább tart a növekedés, szakértők szerint a piac akár másfél-, kétszeresére emelkedhet. A dömpingáron értékesített filmek miatt azonban megnehezedett a nagy forgalmazók helyzete. Emiatt például a Warner Home Video drasztikusan csökkentette új filmjeinek árait. A piac egyik legnagyobb szereplőjeként számon tartott cégnél a korábbi évek növekedési üteme lassult 2005-ben. A WHV februártól a mozikban nagy sikert aratott filmeket 1990, 2990 és 3990 forintos áron értékesíti.
A forgalmazók nehézségeire utal az is, hogy az Universal Pictures (UP) hazai érdekeltsége 2006 elejétől megszüntette magyarországi tevékenységét, ezzel párhuzamosan pedig a teljes közép-európai régióból is kivonult. Korábbi jelzésük szerint az illegálisan letöltött filmek kalózkereskedelme és a hipermarketekben dömpingáron árult filmek megnehezítik a további növekedést.
A kalózkodás nemcsak a forgalmazóknak, hanem az egész magyar filmiparnak is komoly károkat okoz. Az ágazat 2005-ben hazánkban 102 millió dolláros (21,5 milliárd forintos) veszteséget könyvelhet el emiatt az amerikai szerzői jogvédő szervezet (IIPA) felmérése szerint.
(Forrás: Világgazdaság)

Elbódították, majd a saját nevükre iratták az idős férfi lakását