Délután átadták az M7-es új szakaszát Ordacsehi és Balatonkeresztúr között. A 26 kilométeres autópályarész az eredetileg tervezettnél egy hónappal hamarabb készült el, a Vegyépszer mintegy 62 milliárd forintért építette meg. Tímár Gyula, a kivitelező Vegyépszer Zrt. elnöke az átadáson elmondta: a mocsaras, lápos, tőzeges talajon különleges technológiával kellett dolgozni, a távon belül a többi között három csomópontot, egy pihenőhelyet, és 29 hidat létesítettek.
Az autópálya-szakasz a Balatontól délre, a régi meder feltöltődött, lápos, mocsaras, tőzeges területén halad. A nyomvonal távolsága a Balatontól 1,5–4 kilométer, és Ordacsehi, Lengyeltóti, Fonyód, Buzsák, Táska, Balatonfenyves, Balatonkeresztúr, Balatonújlak területét érinti. Az autópálya nyomvonala három vasútvonalat keresztez, ezenfelül kilenc aluljáró, 29 híd és 19 felüljáró épült. Ezzel indokolják a beruházás 62,3 milliárd forintos, azaz kilométerenkénti közel 2,4 milliárdos árát. A „lecsupaszított”, kilométerenkénti főpályaár – a Nemzeti Autópálya Zrt. adatai szerint – 1,263 milliárd forint.
Az új szakasz átadása után a Budapesttől az országhatárig vezető M7-esen hiányzó négy rész összhossza még 69 kilométer. Ebből a tervek szerint év végéig 18 (Nagykanizsa–Becsehely) készül el, a többinél (Zamárdi–Balatonszárszó a kőröshegyi völgyhíddal; Balatonkeresztúr–Nagykanizsa; valamint Letenye–országhatár közötti, a horvátokkal közösen épülő Mura-híd) pedig jövőre lesznek a szalagátvágások. Az M7-es teljes hossza 245,3 kilométer lesz.
Az M7-es része az úgynevezett V. számú helsinki folyosónak, amelynek célja, hogy az Adriai-tenger kikötői és a kelet-európai országok között létesítsen magas szolgáltatási színvonalú, közvetlen közúti kapcsolatot. A sztráda Letenyétől nyugatra elágazik, az M7-es ág a horvát, az M70-es a szlovén határig épül ki. A megállapodás szerint a nyomvonal Tornyiszentmiklóstól nyugatra éri el a magyar–szlovén határt.
Az M7-es autópálya új szakasza díjköteles, használatért már mától fizetni kell.
Több százmillió forintos fizetési késedelemben van az M6-os autópályát építő konzorcium – értesült a Magyar Hírlap. A lap rendelkezésére álló dokumentumok szerint számos magyar alvállalkozónak tavaly szeptember óta nem fizetett a Bilfinger–Berger cég vezette konzorcium, pontosabban annak legnagyobb – szintén német – alvállalkozója, a Reinhold Meister Hungaria Kft.
A pénzük után futó magyar cégek immár hónapok óta nem jutnak átvett és igazolt munkájuk ellenértékéhez. Mint közülük többen elmondták, felszámolási eljárást azért nem indítanak, mert egy részüknek ez a nagyszabású munka jelenti a legfőbb bevételi forrást.
(Info Rádió, Világgazdaság, Magyar Hírlap)