M7: elkészült újabb 26 kilométer

Ma adták át a forgalomnak az M7-es Ordacsehi és Balatonkeresztúr közötti szakaszát. A 26 kilométeres rész kilométerenként 2,4 milliárd forintba került; nyomvonala három vasútvonalat keresztez, ezenfelül kilenc aluljárót, 29 hidat és 19 felüljárót épített a Vegyépszer. Az új szakasz mától díjköteles.

MNO
2006. 03. 27. 16:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Délután átadták az M7-es új szakaszát Ordacsehi és Balatonkeresztúr között. A 26 kilométeres autópályarész az eredetileg tervezettnél egy hónappal hamarabb készült el, a Vegyépszer mintegy 62 milliárd forintért építette meg. Tímár Gyula, a kivitelező Vegyépszer Zrt. elnöke az átadáson elmondta: a mocsaras, lápos, tőzeges talajon különleges technológiával kellett dolgozni, a távon belül a többi között három csomópontot, egy pihenőhelyet, és 29 hidat létesítettek.

Az autópálya-szakasz a Balatontól délre, a régi meder feltöltődött, lápos, mocsaras, tőzeges területén halad. A nyomvonal távolsága a Balatontól 1,5–4 kilométer, és Ordacsehi, Lengyeltóti, Fonyód, Buzsák, Táska, Balatonfenyves, Balatonkeresztúr, Balatonújlak területét érinti. Az autópálya nyomvonala három vasútvonalat keresztez, ezenfelül kilenc aluljáró, 29 híd és 19 felüljáró épült. Ezzel indokolják a beruházás 62,3 milliárd forintos, azaz kilométerenkénti közel 2,4 milliárdos árát. A „lecsupaszított”, kilométerenkénti főpályaár – a Nemzeti Autópálya Zrt. adatai szerint – 1,263 milliárd forint.

Az új szakasz átadása után a Budapesttől az országhatárig vezető M7-esen hiányzó négy rész összhossza még 69 kilométer. Ebből a tervek szerint év végéig 18 (Nagykanizsa–Becsehely) készül el, a többinél (Zamárdi–Balatonszárszó a kőröshegyi völgyhíddal; Balatonkeresztúr–Nagykanizsa; valamint Letenye–országhatár közötti, a horvátokkal közösen épülő Mura-híd) pedig jövőre lesznek a szalagátvágások. Az M7-es teljes hossza 245,3 kilométer lesz.

Az M7-es része az úgynevezett V. számú helsinki folyosónak, amelynek célja, hogy az Adriai-tenger kikötői és a kelet-európai országok között létesítsen magas szolgáltatási színvonalú, közvetlen közúti kapcsolatot. A sztráda Letenyétől nyugatra elágazik, az M7-es ág a horvát, az M70-es a szlovén határig épül ki. A megállapodás szerint a nyomvonal Tornyiszentmiklóstól nyugatra éri el a magyar–szlovén határt.

Az M7-es autópálya új szakasza díjköteles, használatért már mától fizetni kell.







Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.