A francia cég közlése szerint a 2300 brit munkás költségei már túl magasak voltak, ezért döntöttek a gyár bezárása mellett.
A szlovák hatóságoktól a sajtó úgy tudja, hogy a Pozsony környéki gyár megnyitásáról hónapokon át tárgyalnak a francia céggel. A szlovákok szerint a franciák a gyáralapításhoz csak nemzeti támogatást vettek igénybe, és e támogatás mértéke megfelel az uniós előírásoknak. Az Európai Bizottság szóvivőjének közlése szerint a Peugeot nem kért és nem is kapott semmilyen EU-támogatást.
A közelmúltban a Hewlett-Packard és a General Electric is kelet-európai térségekbe helyezte át központját, és egyes feltételezések szerint ezekben az esetekben is szerepet játszhatott a döntésben valamiféle EU-alapokból történő támogatás. A bizottság azonban nem talált bizonyítékot ilyesmire. Brüsszel ugyanakkor felhívta a figyelmet: hat éve létezik egy olyan uniós direktíva, amely szerint az uniós támogatást vissza kell fizetni, ha öt éven belül egy gyárat áthelyeznek – igaz, ezt a szabályt a gyakorlatban eddig soha sem kellett alkalmazni. (euractiv.hu)

Kettészakadt az ország: óriási hőmérséklet-különbség északon és délen