Azt mondják, az utóbbi négy évben megállt az idő Zemplén kapujában, sőt mintha a lovas szekerek korában élnénk, nem győzik javítani autóik futóművét. A fideszes képviselő szavai szerint szocialista vetélytársa, Szabó György a 37-es főúttal kapcsolatos parlamenti vita során is bebizonyította, nem igazán érdekli a térség sorsa, a pártfegyelem mindennél fontosabb, hiszen az útfelújítások ügyében tavaly benyújtott módosító indítványait a kormánypárti képviselő rendre leszavazta, holott jól tudta, a Szerencs térségiek, vagyis saját választókerülete lakói ellen vét. Nem beszélve a mellékutakról, például Baskó térségében már egy négyzetméternyi kátyúmentes aszfalt felület sincs, mint ahogy Tokaj – Prügy – Szerencs közötti út szintén járhatatlan. Ugyanez a helyzet Tarcal környékén és a Taktaközben, a Bodrogközről nem is beszélve.
Koncz Ferenc állítja, kiemelten kellene foglalkozni az immár kóros méreteket öltött munkanélküliséggel, miután a Gyurcsány-kormány a foglalkoztatás ügyét sem tekintette lényegesnek négy évig. A szocialista propagandával ellentétben Szerencs térségében meghaladja a huszonöt százalékot az álláskeresők aránya, ez pedig jóval az országos átlag fölött van. A Bodrogköz némelyik településén ez az arány a hetven százalék fölé emelkedett, s amennyiben Gyurcsány Ferenc marad hatalmon, ez az állapot csak rosszabbodhat. Egyelőre elképzelés sincs a megélhetési problémák leküzdésére MSZP-s körökben. A mezőgazdaság fejlesztése kiemelten fontos feladat volna, a régióban élők többsége ugyanis az agrárgazdaságból próbálna megélni, amennyiben védelmet élvezhetnének a hazai növénytermesztés és állattenyésztés termékei. Lépten-nyomon külföldi áruféleségekbe botlik az ember az üzletekben. Koncz Ferenc szerint a Szerencsi Cukorgyár működése sincs teljes biztonságban.
A képviselő elmondta, folyik a vidék ellehetetlenítése, amennyiben marad a régi koalíció. Az érintettek tiltakozása ellenére a hatszázas lélekszámnál kisebb falvak postáit már bezárták, és információk szerint a Magyar Posta Rt. újabb tervei szerint további településeken zárják majd be a hivatalokat.
A képviselő állítja, a postaügy csupán a jéghegy csúcsa, végső cél a maradék állami vagyon elkótyavetyélése.
Úgy gondolja, most fejeznék be annak a gátrendszernek az építési munkáit, amelyet 2002 előtt kezdtek el, de négy évig sem sikerült folytatnia a szocialista-szabad demokrata kormánynak. A Taktaköz árvízi veszélyeztetettsége elérte a kritikus szintet, s emiatt a védekezésre kell most koncentrálni, noha a jó megoldás a gátépítés lett volna. Úgy, mint a Bodrog jobb partján a 2002-es kormányváltás előtt. Miközben Szerencs térségében tucatnyi településen fenyeget az ár, addig a kiadások sem csökkentek. A taktaközi csatornázást nem lehet tovább halogatni, ugyanakkor a Bodrogközben a jobb partról átjárási lehetőséget kell biztosítani a lakosságnak egy híd megépítésével, mert a jelenlegi viszonyok között száz kilométert kell utazniuk, ha át akarnak menni Tokajba, vagy Rakamazra.
Az úgynevezett zöld energia útján előállítható biogáz és biodiesel termelése szintén munkához juttatná a térség mezőgazdászait, s ezáltal csökkenteni lehetne az üzem- és fűtőanyag árát a választókerületben. E témakörben tervet dolgoztak ki a Harangod völgyében, s azért lenne fontos megvalósítani az elképzelést, mert túl drága lett a víz, a gáz, az elektromos áram – ismertette elképzeléseit Koncz Ferenc.

Szárad és szivárog a kérészéletű Tisza Párt