A könyv bemutatóján Szabó Endre, a szférát képviselő SZEF elnöke meg is jegyezte, végre hozzáférhetővé vált „az eddig gondosan eltitkolt” normaszöveg. Vadász a Közgyűjteményi és Közművelődési Dolgozók Szakszervezetének elnöki székéből került kormányzati szerepbe, miután részt vett az MSZP stratégiai programjának, 2002-es választási programjának megalkotásában.
Mivel a koncepció normaszöve nem volt hozzáférhető, az általánosságokban ismertetett terveket számos kritika érte a köztisztviselői érdekképviseletek részéről, igaz, a közalkalmazotti szakszervezetek támogatták azokat. Szakmai körök ugyanakkor már 2003 óta hangoztatták, hogy az eredeti tervek szerinti 300-400 milliárd forintot igénylő reformra nem lesz pénz. A Közszolgálati Reform Kormánymegbízotti Hivatal 2002-es felállítása, működtetése, valamint a szakmai tanulmányok, felmérések, közvélemény-kutatások költségei összesen kettőszáztízmillió forintot emésztettek fel. A hivatal 2002 októberétől 2004 márciusáig a munkaügyi tárcánál működött, ez az időszak 65-66 millió forintotba került az adófizetőknek. Bár Vadász már 2003-ban bejelentette, hogy koncepciója elkészült, az új szabályozás akár az uniós csatlakozás előtt életbe léphet, 2004 márciustól a hivatal a MeH-hez került, ahol októberig újabb 145 millió forintba kerültek a költségek.
A reform elhalasztása miatt Vadász felmentését kérte, amit a kormányfő elfogadott, a volt érdekvédő azonban hat hónapos felmondási idejéig – ezalatt „eseti feladatokat” látott el – továbbra is kapta államtitkári rangnak megfelelő fizetését, egy kisebb iroda, egy titkárnő, egy gépkocsi és sofőr állt rendelkezésére. Ismeretes, a közigazgatás reformját kidolgozó Sárközy Tamás professzor semmiféle ellenjuttatást nem kért munkájáért.

Jó hírek érkeztek Parajdról: a vendégeket hamarosan a megszokott élmény várja