Szinte mindent eladott a kormány, amit nem, ez után akarja

Darabszámát tekintve még mindig sok, ám a valós vagyonértéket nézve már kevesebb vagyonelem maradt az állam tulajdonában. Az elmúlt négy év alatt a legértékesebb vagyonelemeket eladták. A legtöbbet a Budapest Airport (BA) Zrt.-ért kapott a kormány, ami nélkül tavaly borult volna a költségvetés.

Magyar Nemzet
2006. 04. 19. 22:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha az MSZP–SZDSZ-koalíció marad hatalmon, minden jel szerint piacra dobják a Malév Zrt.-t, a Volán-társaságokat, a MÁV egyes részeit, az MVM Zrt.-t, az FHB Zrt.-t, a Mol Zrt. még meglévő hányadát és a Szerencsejáték Zrt.-t.

Az 1945 után szinte teljes egészében államosított nemzeti vagyon 15 év alatt, azaz „történelmileg” rendkívül hamar került ismét magántulajdonba. A privatizációs folyamat kezdetén az állami tulajdon aránya meghaladta a 85 százalékot, mára azonban döntően megváltozott a helyzet, hiszen a magyar gazdaság csaknem négyötöde magántulajdonban van. Ez az arány még nőhet, hiszen Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter még januárban úgy nyilatkozott: ma száz olyan cég van állami kézben, amit a következő ciklusban privatizálni kellene. A miniszter szerint el kellene adni a Volán-társaságokat, a MÁV egyes részeit, a Magyar Villamos Művek Zrt.-t, a Földhitel és Jelzálogbank Zrt.-t, valamint a Szerencsejáték Zrt.-t. „Esetükben nem látom be, miért is kellene azokat kizárólagos állami tulajdonban tartani” – állapította meg a politikus. Emlékezetes, Kóka János ezt a kijelentését azzal indokolta, hogy „e cégeket a magántőke is tudja működtetni, tőzsdei bevezetésük a tőkepiacot is élénkítené”.

A cikk teljes szövegét a Magyar Nemzet április 20-án megjelenő számában olvashatják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.