Fél siker a munkahelyi beilleszkedés során a munkavállaló nyitottsága, érdeklődése, a fő feladat azonban nem rá, hanem a munkaadóra vár – állítják a Világgazdaság által megkérdezettek. Fazekas Zsolt, a Hill International ügyvezető igazgatója a lapnak elmondta, az új kollégát fogadó cég élhet például a mentoring lehetőségével, amikor egy régebben ott dolgozó, a vállalati kultúrát, működést jól ismerő munkatárs mutatja be a munkahelyet az újonnan érkezőnek. A napi munka sajátosságait, például a számítógép-hálózat működését, a fontosabb üzleti partnerek bemutatását érdemes egy képzési terv szerint elkezdeni.
A megfelelő kommunikáció és a kooperáció jelenti a megoldást abban az esetben is, ha egy új munkatárs beilleszkedéséről van szó – jelentette ki a Világgazdaságnak Lukács Zsolt. A Telkes Tanácsadó Rt. üzletfejlesztésért felelős partnere az információátadással áthidalható nehézségekre példaként az elektronikus levelezést említette, amelynek formájában, stílusában nagy különbségek vannak az egyes vállalti kultúrák esetében. Hasonló kérdéseket vet fel a telefon, különösen a mobiltelefon használata; hogyan szokás, avagy kell azt felvenni, kikre vonatkozik a visszahívás kötelezettsége és kikre nem.
Ezen az ismereteknek az átadása nélkül szinte lehetetlen a gyors és hatékony bekapcsolása a napi munkába. Lukács Zsolt a folyamat megkönnyítésére olyan jellegű tájékoztatók alkalmazását javasolta, amelyben a munkavégzéshez csak közvetten kapcsolódó, de fontos tudnivalókat írják össze, legyen szó regisztrációról, kedvezmények igénybevételéről, étkezésről vagy a cég járműveinek használatáról.
(Világgazdaság)

Párkányi fürdő: Eredményre jutott a szlovák közegészségügyi hivatal az agyevő amőba által fertőzött fiú ügye kapcsán