A főváros útdíjat akar szedni

Alapvető változásokat határozott el a budapesti vezetés a fővárosban a gépjárművek kiszorítása érdekében. A tervek szerint útdíjat szednének, több fontos főútvonalat (így a Szentendrei és az Üllői útat, valamint az M1-M7-es bevezető szakaszát) egy sávval szűkítenék.

MNO
2006. 05. 16. 15:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szigorú intézkedésre az elfogadott előterjesztés szerint azért van szükség, mert túl szennyezett a főváros levegője – tudta meg az InfoRádió. A szálló por átlagkoncentrációja például 2000-ben 284 napon haladta meg a határértéket.

Az intézkedési program első helyen említi a gépjárművek kiszorítását Budapest belső területeiről. Ennek egyik eszköze az úgynevezett útdíj vagy behajtási díj bevezetése. Utóbbi már működik a Várnegyedben, ahol mintegy 400 forintot kell fizetni a behajtásért.

Sorompók – útdíj, sávszűkítés

Az útdíj bevezetésére kétféle elképzelés létezik: az egyik szerint a Nagykörúttal és budai körúttal határolt belvároson belül szednék, a másik szerint pedig már a közigazgatási határnál felállíthatók a sorompók. Szakértők az utóbbi tervbevételét valószínűsítik, ugyanis az agglomeráció lakosai az önkormányzati választásokon nem Budapesten szavaznak.

További fontos eleme a programnak a belvárosi főútvonalak szűkítése. A tervek szerint a Fő utca, a Döbrentei utca, a Bécsi út, a Baross utca és az Üllői út lenne egy sávval keskenyebb a jelenleginél.

Nehezebben juthatnak majd előre az autósok a Szentendrei úton, a Fehér úton, a Kőbányai úton, az M1-M7 bevezető szakaszán, a Thököly úton, és a Kerepesi úton is, ezeken az utakon ugyanis buszsávot tervez a főváros.

A főváros szerint 1400 parkolóhely elég lenne...

A teherautók mozgását a behajtási díjon túl még azzal is szigorítanák, hogy a sűrűn beépített lakóterületekre csak behajtási engedéllyel mehetnének be.

A belvárosi forgalomból kiszorított járműveknek a külső kerületekben P+R parkolók épülnének, rövid távon négy helyszínen, összesen 1400 férőhellyel. A parkolási tarifák megváltoztatását is említi a tervezet, de konkrét összegek nem szerepelnek benne.

Az előterjesztést május végi ülésén tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés.

(InfoRádió)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.