A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes cáfolta azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint a főváros olyan döntésre készülne, amellyel rövidesen útdíjat vezethetnének be.
Más hírek szerint a főpolgármesteri kabinet a minap bólintott rá az előterjesztésre, amely szerint néhány éven belül útdíjat kell majd fizetni a fővárosban. Az elképzelés csak akkor valósulhat meg, ha az előfeltételek teljesülnek: az M0-s körgyűrű „bezáródik”, és megépül a tervezett két Duna-híd – tájékoztatta a Világgazdaságot a Főpolgármesteri Hivatal sajtóosztálya.
Az útdíj mellett s tervek szerint több fontos főútvonalat egy sávval szűkítenének, így a Szentendrei és az Üllői utat, valamint az M1-M7-es bevezető szakaszát. Minderre azért van szükség, mert túl szennyezett a főváros levegője. Az útdíj bevezetésére kétféle elképzelés létezik: az egyik szerint a Nagykörúttal és budai körúttal határolt belvároson belül szednék, a másik szerint pedig már a közigazgatási határnál felállíthatók a sorompók. Szakértők az utóbbi változatot valószínűsítik, mivel az agglomeráció lakosai az önkormányzati választásokon nem Budapesten szavaznak. Az előterjesztést május végén tárgyalja a fővárosi közgyűlés.
Mielőtt bevezetné a főváros az útdíjat, indokolt lenne a szolgáltatást fejleszteni, például kibővíteni a P+R parkolási rendszert, az elővárosi vasutat és a belvárosi tömegközlekedést minőségi értelemben is lényegesen javítani – nyilatkozta Cselovszki Zoltán, az Új Budapest Központ vezetője.
Az útdíjat bevétel-optimalizálási szempontból is figyelembe kell venni, hiszen például a 2007 végével megszűnő iparűzési adó miatt kieső bevétel egy részét, elméletileg pótolhatná – tette hozzá a Fidesz Budapest-programjának kidolgozója.
(portfolio.hu. origo.hu, mno.hu)
Bevezetik a sziesztát egy magyar fürdővárosban
