Az útdíjnak nincs realitása, de attól még bevezethetik

A budapesti közlekedési rendszer jelenlegi fejlettségi szintjén nincs realitása annak, hogy útdíjat vezessenek be a fővárosban. Ehhez a közlekedést javító beruházásokra, legalább három új Duna-hídra és a hozzájuk kapcsolódó külső körutakra is szükség lenne – jelentette ki Vajda Pál.

MNO-összefoglaló
2006. 05. 18. 7:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes cáfolta azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint a főváros olyan döntésre készülne, amellyel rövidesen útdíjat vezethetnének be.

Más hírek szerint a főpolgármesteri kabinet a minap bólintott rá az előterjesztésre, amely szerint néhány éven belül útdíjat kell majd fizetni a fővárosban. Az elképzelés csak akkor valósulhat meg, ha az előfeltételek teljesülnek: az M0-s körgyűrű „bezáródik”, és megépül a tervezett két Duna-híd – tájékoztatta a Világgazdaságot a Főpolgármesteri Hivatal sajtóosztálya.
Az útdíj mellett s tervek szerint több fontos főútvonalat egy sávval szűkítenének, így a Szentendrei és az Üllői utat, valamint az M1-M7-es bevezető szakaszát. Minderre azért van szükség, mert túl szennyezett a főváros levegője. Az útdíj bevezetésére kétféle elképzelés létezik: az egyik szerint a Nagykörúttal és budai körúttal határolt belvároson belül szednék, a másik szerint pedig már a közigazgatási határnál felállíthatók a sorompók. Szakértők az utóbbi változatot valószínűsítik, mivel az agglomeráció lakosai az önkormányzati választásokon nem Budapesten szavaznak. Az előterjesztést május végén tárgyalja a fővárosi közgyűlés.

Mielőtt bevezetné a főváros az útdíjat, indokolt lenne a szolgáltatást fejleszteni, például kibővíteni a P+R parkolási rendszert, az elővárosi vasutat és a belvárosi tömegközlekedést minőségi értelemben is lényegesen javítani – nyilatkozta Cselovszki Zoltán, az Új Budapest Központ vezetője.

Az útdíjat bevétel-optimalizálási szempontból is figyelembe kell venni, hiszen például a 2007 végével megszűnő iparűzési adó miatt kieső bevétel egy részét, elméletileg pótolhatná – tette hozzá a Fidesz Budapest-programjának kidolgozója.
(portfolio.hu. origo.hu, mno.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.