Magyarországon is meghonosítaná egy vállalkozó, Csecskedi Péter a külföldön már jól bevált megszégyenítős behajtás módszerét. Annak lényege, hogy a behajtó cég emberei valamilyen feltűnő jelmezben mindenhova követik az adóst, és így közlik a világgal, hogy régóta esedékes tartozásai vannak. A vállalkozó behajtó emberei rikító sárga ruhában járnának az adós után. A próbák bebizonyították, hogy a módszer rendkívül hatásos, három napon belül fizettek az adósok.
Magyarországon 150-200 milliárd forintra becsülik a körbetartozás mértékét, de a vállalkozóknak a jelenlegi piac nem kínál hatékony megoldást kintlevőségeik behajtására.
A megszégyenítős behajtás több országban is bevált. Egy venezuelai ügyvéd először fizetett hirdetést tesz közzé, és ebben szólítja fel az adóst a fizetésre. Ha ez három nap alatt sem történik meg, akkor tévéstábbal és újságírókkal együtt keresi fel a tartozással felhalmozót. Ha ez a módszer sem ér el hatást, az ügyvéd egy zenekart küld az adós háza elé. A módszer ezen fázisba ritkán jut, általában az első figyelmeztés után kifizetik a tartózást az adósok.
Az adatvédelmi ombudsmannak azonban aggályai vannak a módszerrel szemben. Péterfalvi Attila azt mondja, a cégeknek is joguk van a jó hírnévhez, ezt pedig megsérthetik a székházuk körül tébláboló emberek, de az eljárással adatvédelmi szempontból is gond lehet.
(Forrás: Magyar Hírlap)
A kábítószer mindent szétroncsol és csak a pusztulást kínálja
