Az oktatásnak arra van szüksége, hogy ne pusztán „restaurálni”, hanem megújítani lehessen a kor megváltozott igényeinek és követelményeinek megfelelően – mondta az oktatási miniszter csütörtökön Budapesten. Magyar Bálint az Információs technológia az általános iskolákban című konferencia megnyitóján arról beszélt, hogy nem elég az iskolákat időről időre felújítani, hanem új és új ismeretek oktatására is képesnek kell tenni azokat.
Ehhez megfelelő szellemi és fizikai infrastruktúrára, azaz a tanárok továbbképzésére, valamint technológiai eszközökre és e-tananyagokra van szükség az iskolák felújításán túl – tette hozzá.
Mint mondta, a következő Nemzeti fejlesztési tervben erőteljesebb, hangsúlyosabb szerepet kell kapnia az iskolai intézmények megújításának, felújításának és ehhez a felsőoktatásban elkerülhetetlen, hogy bevonják a magántőkét is. Egy olyan programon gondolkoznak, amely 2007 és 2013 között az oktatási intézmények 40-50 százalékának a felújítását eredményezi, de ennek párhuzamosan kell folynia azzal a minőségi megújulással is, amely általánossá teszi az infotechnológiát az oktatásban.
Le kell bontani a régebbi iskolaépületek egy részét?
Az oktatási miniszter hangsúlyozta a digitális tananyagok fejlesztésének fontosságát, valamint a tanárok továbbképzését, hogy lépést tudjanak tartani a digitális technológia használatával. Kiemelte: 2010-ig lehetővé kell tenni, hogy az iskolák jelenlegi átlagos 1 megabites sebességű internet elérése a tízszeresére növekedhessen. Az Európai Szociális Alap (ESZA) Nemzeti Programirányító Iroda Kht. által rendezett konferencián beszámoltak a mintegy 7 milliárd forintos PHARE-támogatási program eredményeiről. A programot a szaktárca és a PHARE 42-58 százalékban finanszírozta. Tátrai Ferenc, a kht. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az oktatási tárca felmérése szerint a 3500 általános iskola 13 százaléka 1900 előtt épült, 40 százalékban 50 évnél idősebb épület, 40 százalékuk azonnali felújításra szorul, 10 százalékát pedig le kell bontani.
Mint mondta, az általános iskolák rekonstrukciójára és komplex infrastrukturális fejlesztésére van szükség, erre szolgált programjuk is, amelyre a 2003. októberi határidőig több mint ezer pályázat érkezett. A program eredményeként 40 ezer négyzetméternyi tantermet és összesen 126 épületet újítottak fel, 3200 számítógépet és technikai eszközt vásároltak, valamint 41 iskola 1840 pedagógusa kap e-tanítási továbbképzést.
hirado.hu
Magyar Péter sakkban tartja a képviselőit, és szájkosarat tesz rájuk
