A fapados légitársaságok megjelenése óta 30-40 százalékkal csökkent az elmúlt két évben a Volánbusz nemzetközi utasforgalmának árbevétele. A tendencia megfordítására a társaság négy fő területen újította meg tevékenységét.
Az első a járatpolitikát érintette: miközben egyes nagy távolságú járatait megszüntette, ráerősített a 700-1000 kilométeren belüli célpontokra, például Bécsre, Prágára és Krakkóra. A hetente kétszer induló krakkói expresszbusz mellett megjelenik a szezonális Dalmát és Adria expresszel. A társaság már utazási csomagot, azaz szállást és programokat is kínál leendő utasainak saját utazási irodája és partnerei bevonásával. Az új járatpolitika részeként együttműködik külföldi távolsági buszos társaságokkal is.
A megújulás második és harmadik eszköze a rugalmasabb árrendszer. A Volánbusz Zrt. is bevezette a családi kedvezmények rendszerét, és lehetővé tette, hogy a korábban megvásárolt jegyekhez olcsóbban lehessen hozzájutni. Megváltoztatta a társaság bel- és külfödi járatainak jegyértékesítési politikáját is. Eddig saját irodáiban és mintegy 150 utazási irodán keresztül árulta a buszjegyeket, nemrég pedig lehetővé tette az online vásárlást is. A negyedik lépés a nyárra várható, ekkortól mobiltelefonon is lehet majd jegyet venni. A közelmúltban egyébként néhány jegyértékesítő automatát telepített a belföldi járatokhoz, júniustól pedig negyven buszán lehet majd kártyával fizetni.
A társaság évente mintegy százezer utast szállít 13 ország több mint 70 városába. Évi ötezer nemzetközi járatának utasai külföldön tanuló diákok, kint dolgozó munkások és turisták. A cég bevételeinek azonban csak mintegy öt százaléka származik a nemzetközi utaztatásból. Budapestről napi 500 belföldi távolsági, Pest megyében 6500 helyközi járatot működtet.
(Forrás: Világgazdaság)
Drónok harca: így semmisítették meg az ukránok az orosz drónokat + videó
