A vasúti alapellátás tervezett szűkítése a gyakorlatban azt jelentené, hogy az állam csak a legalapvetőbb szolgáltatásoknál maradna jelen a támogatással, ezen felül azonban bizonyos szolgáltatások árait nem térítené meg a közlekedési társaságoknak, bevezetnék a sebességi és komfortfokozatokat, ami gyors- és Intercity jegyek drágulását eredményezheti. Az Intercity- és nemzetközi vonatok közlekedtetésébe bevonnák a magántőkét is, a MÁV önálló divízióba szervezett személyszállítási üzletágában a budapesti elővárosi vonalak üzemeltetésekor a BKV is szerephez juthat, a megmaradó mellékvonalakat pedig regionális alapon szerveződő társaságok vehetnék át.
Megkezdődik a MÁV-központ 30 százalékos karcsúsítása is, az ÁPV Rt. pedig megveszi a vasúttól a január óta önálló társaságként működő árufuvarozó céget, a MÁV Cargót, és az eladásból befolyó pénzt az állami vasúttársaság tőkehelyzetének rendezésére fordítják. A Magyar Hírlap interjút közöl az átalakuló gazdasági tárca államtitkárával, aki többek közt a tömegközlekedés átalakításáért is felel majd. Felsmann Balázs elengedhetetlennek tartja a helyközi közlekedés gazdaságossá tételét, amihez optimalizálni kell a menetrendet és vonalanként elemezni a rendszert, hogy megszűnjenek az átfedések és párhuzamosságok.
(Magyar Hírlap, Híradó)
Drónok hatoltak be a tiltott légtérbe
