Vásárlási láz a foci-vb miatt

Jelentős fellendülést várnak a televíziók értékesítésétől a németországi labdarúgó-vb kapcsán a hazai kiskereskedelmi és elektronikai szakáruházláncok. Egyes áruházakban már hetekkel ezelőtt tapasztalni lehetett a vásárlók megnövekedett érdeklődését, s van, ahol már másfél hónapja kezdődött a „vébé”.

MNO
2006. 06. 05. 6:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az olimpia és a labdarúgó-vb idején mindig nagymértékben emelkedik a televíziók értékesítésének a száma – cikkezik a Világgazdaság. A Tesco ezért már a májusi katalógusában megötszörözött tévéválasztékot hirdetett, amelytől a készülékek forgalmának 200 százalékos bővülését várja. Az értékesítés élénkülését a társaság pénzügyi partnerprogrammal, nullaszázalékos THM-mel is segíti. Az akciós ajánaltokban kiemelt szerepet kapnak az LCD-tévék és a merevlemezes DVD-írók, hiszen sokan, ha új készüléket vásárolnak, már a fejlettebb technológiát választják.

Az áruházláncok tapasztalatai szerint a normál képcsöves televíziók ideje lassan lejár, az ilyen típusú készülékeket egyre nagyobb számban cserélik a vásárlók plazma- és LCD-televíziókra. A sportesemények mellett a cserét a modern készülékek árcsökkenése is segíti: az LCD-k tavalyi átlagára közel 30 százalékkal volt alacsonyabb a 2004-es szintnél, és hasonló tendencia érvényesül a plazmatévéknél is. A Media Markt áruházaiban is már hetekkel ezelőtt tapasztalni lehetett a vásárlók megnövekedett érdeklődését, s 40-60 százalékkal bővült a televízió- és videoosztályok forgalma.

Ha kirobbanó sikert nem is vár minden sportüzletlánc a vb-től, azért többségük bízik az esemény ösztönzőerejében. Növekedés van, ugrásszerű forgalombővülés nincs – tudta meg a Világgazdaság a Decathlontól. Igaz, a francia vállalat nem indított akciót, viszont a Hervishez hasonlóan a vb hivatalos színeiben kapható labdától kezdve a mezekig mindent a megfelelő mennyiségben kínál. A négy budapesti és a három vidéki Hervis áruházban másfél hónapja kezdődött a „vébé”, többek között a mintegy 250 négyzetméteres futballosztályok létrehozásával. Emellett a Hervis legyártatta a részt vevő országok mezeit is, és az eddigiek alapján a cég a bajnokság végéig az itt árusított cikkek forgalmának megháromszorozódását várja.

(Világgazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.