Az olimpia és a labdarúgó-vb idején mindig nagymértékben emelkedik a televíziók értékesítésének a száma – cikkezik a Világgazdaság. A Tesco ezért már a májusi katalógusában megötszörözött tévéválasztékot hirdetett, amelytől a készülékek forgalmának 200 százalékos bővülését várja. Az értékesítés élénkülését a társaság pénzügyi partnerprogrammal, nullaszázalékos THM-mel is segíti. Az akciós ajánaltokban kiemelt szerepet kapnak az LCD-tévék és a merevlemezes DVD-írók, hiszen sokan, ha új készüléket vásárolnak, már a fejlettebb technológiát választják.
Az áruházláncok tapasztalatai szerint a normál képcsöves televíziók ideje lassan lejár, az ilyen típusú készülékeket egyre nagyobb számban cserélik a vásárlók plazma- és LCD-televíziókra. A sportesemények mellett a cserét a modern készülékek árcsökkenése is segíti: az LCD-k tavalyi átlagára közel 30 százalékkal volt alacsonyabb a 2004-es szintnél, és hasonló tendencia érvényesül a plazmatévéknél is. A Media Markt áruházaiban is már hetekkel ezelőtt tapasztalni lehetett a vásárlók megnövekedett érdeklődését, s 40-60 százalékkal bővült a televízió- és videoosztályok forgalma.
Ha kirobbanó sikert nem is vár minden sportüzletlánc a vb-től, azért többségük bízik az esemény ösztönzőerejében. Növekedés van, ugrásszerű forgalombővülés nincs – tudta meg a Világgazdaság a Decathlontól. Igaz, a francia vállalat nem indított akciót, viszont a Hervishez hasonlóan a vb hivatalos színeiben kapható labdától kezdve a mezekig mindent a megfelelő mennyiségben kínál. A négy budapesti és a három vidéki Hervis áruházban másfél hónapja kezdődött a „vébé”, többek között a mintegy 250 négyzetméteres futballosztályok létrehozásával. Emellett a Hervis legyártatta a részt vevő országok mezeit is, és az eddigiek alapján a cég a bajnokság végéig az itt árusított cikkek forgalmának megháromszorozódását várja.
(Világgazdaság)
Büntetést követel az Air India katasztrófa egyik áldozatának édesapja + videó
