A már megszokott, fergeteges hangulat, 76 hektáron, 66 programhelyszínen, 30.000 m2 sátorban és 3.500 m2 színpadon, 44 különböző országból érkező, összesen 250 külföldi és 500 hazai produkció: ez a 2006-os Sziget mérlege. A 14. Sziget zárónapján teltház volt, ezzel a heti összlétszám elérte a tavalyi 385 ezres rekordot. Az évek óta gazdaságilag is sikeres rendezvény idén 50 millió forint nyereséget hozott.
A Felsőoktatási Kutatóintézet által a fesztiválon kilenc éve folyamatosan végzett felmérésből kiderül, hogy az előző évekhez képest a legfontosabb változás, hogy az ifjúsági korszakváltás befejeződött, egy olyan fiatal középosztály alakult ki, amelyik bárhol megállná a helyét Európában. A Szigetre jellemző, hogy míg a korábbi években jobban elkülönült a külföldről érkező és a magyar látogatósereg, mára feloldódtak a nemzeti és nyelvi korlátok – olvasható a Sziget Sajtóiroda közleményében.
6000 ember 15 nap alatt építette fel a 76 hektáron elterülő Szigetet. A sátrak összterülete mintegy 30000 m2, legnagyobb a Party Aréna 2700 m2-es nagysátra, melynek tartozékait 4 kamion szállította a helyszínre. Bár a HammerWorld sátra kisebb („mindössze” 2400 m2) mint az Aréna, mégis a tartozékok elrendezése miatt ezt 5 kamion hozta a Szigetre. A sátrakban illetve az utakon a porfelverődés megelőzése érdekében burkolatot fektettek le a szervezők. A Sziget főbb útvonalaira 11 kamionnyi műanyag burkolatot fektettek le, míg a sátrakban 24000 m2 faburkolattal borították a talajt.
Mennyire ismeri George Clooney ikonikus filmjeit? Derítse ki, mennyire profi Clooney-rajongó!















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!