Alaposan fel kell térképezni, meg kell vizsgálni a fővárosi önkormányzat és a Siemens kapcsolatát – nyilatkozta lapunknak Zsinka László, a MIÉP főpolgármester-jelöltje, a városháza tulajdonosi bizottságának alelnöke. A politikus ennél a bizottságnál kezdeményezi, hogy készíttessen jelentést, mikor mennyit és milyen körülmények között nyert tendereket a fővárostól a német cég. Azt is meg kell nézni, van-e összefüggés a hajléktalanok nevére nyitott bankszámlára utalt pénzek és a rendkívül sok Siemens-megbízás között – mondta Zsinka László, aki szerint a választásokig le kell folytatnia a városházának a vizsgálatot. Mint arról beszámoltunk, másfél milliárd forintos üzleti jutalékot utalt át hajléktalanok nevére nyitott bankszámlákra több cég – köztük a Siemens Rt. több tíz millió forintot –, főként sikeres közbeszerzési pályázatok után – tudta meg korábban az RTL Klub híradója. Arról azonban, hogy pontosan milyen összeget, mikor és mire utaltak át a cégek, semmit nem tudnak a hajléktalanok. Egyikük ügyvédje ezért levélben kéri ki a Siemens Rt.-től ezeket a szerződéseket. A hajléktalanok 3000 forintot kaptak esetenként azért, hogy a nevükre nyitott bankszámlákról milliókat vegyenek fel, majd a pénzt minden esetben egy bizonyos személynek adták át.
Lapunk arról is beszámolt, hogy legutóbb mintegy 30 milliárd forintos óriástenderen nyilvánította győztesnek a a főváros tulajdonában lévő BKV a Siemenst. A német a 4-es metró áramellátását építheti ki annak ellenére, hogy nem a német cégcsoport adta be a legolcsóbb árajánlatot. Gulyás László, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője lapunkat arról tájékoztatta, hogy alapvetően műszaki szempontok miatt esett a választás a Siemensre. Ismeretes, a nagykörúti Combino típusú „óriáshernyó” villamosokat is a Siemens gyártotta, amelyek forgalomba állításánál derült ki, hogy több villamos ajtaja rendszeresen meghibásodik, lefagyott egyes szerelvények komputere, a felső vezetékek meghibásodtak, többször leszakadtak, s még klímát sem építettek beléjük.
A Siemens vállalatbirodalom a fővárosi közlekedési és informatikai ágazatok terén már korábban jelentős előnyre tett szert a többi cégcsoporthoz képest. A vállalat feltűnően sok közbeszerzési pályázatot nyert az utóbbi időben a BKV-tól és a fővárosi önkormányzattól. A fővárosi önkormányzat 290 millió forintot biztosított 2003-ban a német vállalatnak a Budapest.hu portálrendszer kiépítésére. A TraffiCOM Kft.-ben – amely a BKV leányvállalata volt – 1999-ben szerzett többségi tulajdont a Siemens. A hang- és adatkommunikációs igények kielégítésére szakosodott céggel egyben jelentős, csaknem ezer kilométer hosszúságú réz- és 170 kilométer optikaikábel-, illetve adatátviteli hálózatból álló kommunikációs rendszer került a Siemens tulajdonába. Az ügyletet az Állami Számvevőszék is kifogásolta. A korábban bérbe vett forgalomtechnikai alépítmény-hálózat révén a Siemens Budapest második gerinchálózati szolgáltatójává vált. A Siemens évekkel ezelőtt megszerezte a BKV kötött pályás hálózatának nyomvonalára vonatkozó, kizárólagos vonalfejlesztési és használati jogot is.
Baloldali hazugságok az áram áráról: itt a Patrióta leleplezése!