A Hír TV közönségelemzése a 2006. 09.18-09.24-i héten
Célcsoport: „kábel 18+” , idősáv: 02:00-23:59 (egész nap).
„Forrás: AGB Nielsen Médiakutató Kft. / Hír TV” felmérése
Az elmúlt héten a Hír TV legnézettebb napjai jellemzően a hét első feléhez tartoztak. A Hír TV a napi elérés (Reach) szempontjából különösen a keddi napon ért el kimagasló értéket: ezen a napon valamivel több, mint 2 millió felnőtt (2,043 millió fő) nézett bele legalább egy percre a csatorna műsorába, a 18-49 éves korosztályból, pedig több mint egy-millióan (1,086 millió fő).
A múlt hét első négy napján ezen célcsoportok közönségarány (Share) adata 11,3% (kábel 18+) illetve 11% (kábel 18-49) volt. A kábel 18+ célcsoport körében több mint fél óra (31 perc) volt az egy főre jutó napi átlagos nézett idő, bár ebbe az értékbe beleszámít minden néző és nem néző felnőtt is. A négy nap alatt naponta átlagosan 1,8 millió felnőtt néző kapcsolódott be a Hír TV adásába. Minden nap csak az aznapi tényleges nézőket vizsgálva naponta 83 perc volt a nézett idő átlaga, ami közel másfél óra „hírfogyasztást” jelent a felnőtt nézők körében.
A hét második fele kevésbé intenzíven ugyan, de még mindig kiemelkedő nézettséget hozott a csatorna számára a kábeles háztartásban élő felnőttek körében (7,2% közönségarány, 1,55 millió fő napi elérés).
3 millióan legalább egy alkalommal nézték a Hír TV adását a vizsgált héten. Sokan közülük visszatérő, rendszeres nézők, közel 2,4 millióan két vagy több napon is nézték a csatorna adását. Még a célcsoport azon tagjainak száma is jóval meghaladja a félmilliót, akik minden egyes napon belenéztek a Hír TV adásába. (Ld. alábbi táblázat.) Az „átlagnéző” jellemzően 4 különböző napon követte nyomon a Hír TV műsorát. (Fontos tudni, hogy a csatorna által elérhető nézők körét a nézők szándékán kívül az is meghatározza, hogy a célcsoport tagjai egyáltalán tudják-e fogni a Hír TV adását. A vizsgált célcsoport (kábel 18+) körében egyáltalán nem biztos, hogy minden személy rendelkezik hozzáféréssel a Hír TV adásához, ezt a tényezőt AGB Nielsen Médiakutató Kft. a jelen kutatásban nem vizsgálta.)
A csatorna műsoridejét 60 percekre bontva láthatóvá válnak a legnézettebb idősávok. Az elmúlt hét legnézettebb idősávja egyértelműen a hétfő éjszaka volt, a 23:00-23:59-ig tartó időintervallumban közel 340 ezer fő (a célcsoport 7%-a) volt az idősáv közönségének egy percre jutó átlagos száma (ez az ún. nézettség, azaz rating), összesen 602 ezren láttak legalább egy percet ebben az órában a Hír TV felvételeiből (elérés, reach). Egy másik oldalról vizsgálva az adatokat látható, hogy ekkor az éppen tévénézők több mint egynegyede (25,8%) nézte ezt az adót (ez az ún. közönségarány, share). Az elmúlt hét Hír TV „top 20 óra” átlagos nézettsége 226 ezer fő, miközben átlagos elérésük 624 ezer fő volt.
A csatorna top 20-as listájában egyébként 15 olyan idősáv szerepel, amely a hét első négy napjához tartozik, miközben az is figyelemre méltó, hogy több esetben késő éjszakai idősávokat találunk a toplistában; ez más időszakban nem jellemző a televíziós csatornák közönségére.

Lángokban a hulladéktelep – kétezer négyzetméteren pusztít a tűz Székesfehérváron