Kiemelkedő nézettséget mért az AGB a hír TV-n az elmúlt héten

A televíziók nézettségi versenyben elfoglalt pozícióját leginkább jellemző közönségarány (Share) mutató 9,6%-os értéke azt jelenti, hogy a célcsoport a vizsgált héten az összes tévénézésre fordított idejének közel egytizedét a Hír TV-n töltötte el. Ez az érték a csatorna megelőző héten mért közönségarányának közel háromszorosa.

MNO
2006. 09. 27. 14:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Hír TV közönségelemzése a 2006. 09.18-09.24-i héten
Célcsoport: „kábel 18+” , idősáv: 02:00-23:59 (egész nap).
„Forrás: AGB Nielsen Médiakutató Kft. / Hír TV” felmérése

Az elmúlt héten a Hír TV legnézettebb napjai jellemzően a hét első feléhez tartoztak. A Hír TV a napi elérés (Reach) szempontjából különösen a keddi napon ért el kimagasló értéket: ezen a napon valamivel több, mint 2 millió felnőtt (2,043 millió fő) nézett bele legalább egy percre a csatorna műsorába, a 18-49 éves korosztályból, pedig több mint egy-millióan (1,086 millió fő).

A múlt hét első négy napján ezen célcsoportok közönségarány (Share) adata 11,3% (kábel 18+) illetve 11% (kábel 18-49) volt. A kábel 18+ célcsoport körében több mint fél óra (31 perc) volt az egy főre jutó napi átlagos nézett idő, bár ebbe az értékbe beleszámít minden néző és nem néző felnőtt is. A négy nap alatt naponta átlagosan 1,8 millió felnőtt néző kapcsolódott be a Hír TV adásába. Minden nap csak az aznapi tényleges nézőket vizsgálva naponta 83 perc volt a nézett idő átlaga, ami közel másfél óra „hírfogyasztást” jelent a felnőtt nézők körében.

A hét második fele kevésbé intenzíven ugyan, de még mindig kiemelkedő nézettséget hozott a csatorna számára a kábeles háztartásban élő felnőttek körében (7,2% közönségarány, 1,55 millió fő napi elérés).

3 millióan legalább egy alkalommal nézték a Hír TV adását a vizsgált héten. Sokan közülük visszatérő, rendszeres nézők, közel 2,4 millióan két vagy több napon is nézték a csatorna adását. Még a célcsoport azon tagjainak száma is jóval meghaladja a félmilliót, akik minden egyes napon belenéztek a Hír TV adásába. (Ld. alábbi táblázat.) Az „átlagnéző” jellemzően 4 különböző napon követte nyomon a Hír TV műsorát. (Fontos tudni, hogy a csatorna által elérhető nézők körét a nézők szándékán kívül az is meghatározza, hogy a célcsoport tagjai egyáltalán tudják-e fogni a Hír TV adását. A vizsgált célcsoport (kábel 18+) körében egyáltalán nem biztos, hogy minden személy rendelkezik hozzáféréssel a Hír TV adásához, ezt a tényezőt AGB Nielsen Médiakutató Kft. a jelen kutatásban nem vizsgálta.)

A csatorna műsoridejét 60 percekre bontva láthatóvá válnak a legnézettebb idősávok. Az elmúlt hét legnézettebb idősávja egyértelműen a hétfő éjszaka volt, a 23:00-23:59-ig tartó időintervallumban közel 340 ezer fő (a célcsoport 7%-a) volt az idősáv közönségének egy percre jutó átlagos száma (ez az ún. nézettség, azaz rating), összesen 602 ezren láttak legalább egy percet ebben az órában a Hír TV felvételeiből (elérés, reach). Egy másik oldalról vizsgálva az adatokat látható, hogy ekkor az éppen tévénézők több mint egynegyede (25,8%) nézte ezt az adót (ez az ún. közönségarány, share). Az elmúlt hét Hír TV „top 20 óra” átlagos nézettsége 226 ezer fő, miközben átlagos elérésük 624 ezer fő volt.

A csatorna top 20-as listájában egyébként 15 olyan idősáv szerepel, amely a hét első négy napjához tartozik, miközben az is figyelemre méltó, hogy több esetben késő éjszakai idősávokat találunk a toplistában; ez más időszakban nem jellemző a televíziós csatornák közönségére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.