Szolidaritási adó: az Audi kivonulhat Magyarországról

Felfüggesztette Győrben tervezett újabb fejlesztéseit az Audi – számol be a Népszabadság. A cég más közép-európai országban keres új beruházásokra alkalmas telephelyeket, amit a most bevezetett magyar szolidaritási adóval magyaráz.

MNO
2006. 10. 20. 5:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új motor- és járműipari projektekért hatalmas verseny alakult ki a német Audi konszern leányvállalatai között, amiben Magyarország gazdasági stabilitásával, munkakultúrájával, kiszámíthatóságával és a rugalmas munkaidő lehetőségével eddig nagyon jól szerepelt – mondta a Népszabadságnak a győri Audi ügyvezetője.

Thomas Faustmann példaként említette: az Audi eredetileg csak egy kisebb motorgyárat akart építeni Győrött, ám a jó minőség és a kiváló termelékenység miatt folyamatosan fejlesztették az itteni egységet, és az Audi Magyarország legnagyobb exportőre lett.

A Győrött ma már 5200 dolgozót foglalkoztató Audi eddig hárommilliárd eurót fektetett be Magyarországon. A vállalat évente átlagosan 250 millió eurót költött Győrött az új fejlesztésekre. A társaság anyacége ugyanakkor a napokban felfüggesztette a Győrbe tervezett újabb fejlesztéseit – erősítette meg az ügyvezető. Thomas Faustmann a döntés magyarázataként elmondta: „az Audi Hungaria Motor Kft.-nek 2011-ig szóló adómentességet garantált Magyarország. Az újonnan bevezetett szolidaritási adó azonban a kormány jelenlegi álláspontja szerint a társaságot is érintené. Nem az összeg nagyságáról van szó, hanem arról, hogy komolyan vehető-e Magyarországon a kormány által írásban rögzített gazdasági keretfeltétel”.

Hosszú távú fejlesztési hajlandóságuk igazolására az ügyvezető kiemelte: az Audi nemrég hatszázezer négyzetméter területet vásárolt további győri terjeszkedéséhez, újabb járműmodellek győri gyártása is felmerült. Annak ellenére itt szeretnének fejleszteni, hogy a nagyságrendben a győrihez mérhető lengyelországi Audi motorgyárban 30 százalékkal, Kínában pedig még ennél is sokkal alacsonyabbak a bérek.

„A különbséget termelékenységgel pótoljuk, de újabb külső pénzügyi terhekkel elveszíthetjük versenyképességünket a két említett gyárunkkal szemben” – mondta az ügyvezető.

Thomas Faustmann hangsúlyozta: minden más kérdésben kiváló a gyár és a magyar kormány kapcsolata, az adó ügyében azonban több tárgyalási forduló után sem jutottak egyezségre. Az igazgató nem tagadta: a konszern most más közép-európai országban keres telephelyet új projektjei megvalósításához, de tovább konzultál a magyar illetékessel is.

(Forrás: Népszababdság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.