A hajó azt követően sérült meg, hogy nekiütközött a híd egyik pillérének – mondta Barta László, a BRFK sajtóügyeletese. Személyi sérülésről eddig nincs információ. Jelenleg a tűzoltók dolgoznak a vízi jármű mentésén – tette hozzá.
Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője kedden délelőtt, a baleset bekövetkeztekor elmondta: a vontatóhajó a híd budai hídfőjének ütközött, s az egyik oldala beszakadt, de a kapitánynak sikerült a sérült járművet a partra kormányoznia. A szóvivő közlése szerint a fedélzeten tartózkodó hattagú személyzetből senki sem sérült meg. A tűzoltók és a hajósok szivattyúk segítségével távolították el a vizet a vontatóhajóból, ami délután – Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivőjének tájékoztatása szerint – elindult az újpesti öbölbe.
Hozzátette: a szükséges javításokat az újpesti kikötőben végzik el a vontatóhajón, melyen a szakértői vizsgálatok szerint három lék keletkezett, a legnagyobb 25X30 centiméteres. A sérült hajót egy tűzoltó és egy úgynevezett kitűző hajó kíséri a kikötőig, ahol sólyára teszik – mondta Bajkó Erika. A baleset során a Dunába nem került szennyeződés – tette hozzá.
A szóvivő ismertetése szerint ebben az évben ez volt a harmadik vízi jármű, amelyik szerencsétlenül járt a Lágymányosi hídnál. Áprilisban egy hetven méter hosszú bárka ütődött a híd pillérének, majd a csepeli szabadkikötőnél elsüllyedt. Nyáron egy motoros hajó ütközött tolatmányával együtt a Lágymányosi híd pillérének. A baleset során a tolatmány bal oldalán lévő, a MAHART Duna-Cargo Kft. tulajdonában lévő motoros személyzetéből ketten szenvedtek kisebb sérüléseket, a hajóban pedig jelentős anyagi kár keletkezett.
A szakértők a keddi baleset után azt is megvizsgálják, hogy van-e kapcsolat a három baleset között – közölte Bajkó Erika.
Horváth József, hajóskapitány, hajózási szakértő az MTI megkeresésére elmondta, a Lágymányosi hídnak ugyan abból a szempontból szerencsétlen a pozíciója, hogy a Duna azon a szakaszon enyhén kanyarodik, s a hajókapitányoknak számolniuk kell az oldalcsúszással, továbbá a híd alatt való átkelésnél a folyó szintjét is figyelembe kell venniük, mivel az határozza meg a sebességet, de ezek rutinfeladatok egy hajó parancsnokának, hiszen a folyón harmincnál is több ilyen problémás szakasz van.
„Ez nem számít kihívásnak egy tapasztalt hajóskapitánynak, csak az emberi és eszközbeli hiányosságok magyarázhatják, hogy ebben az évben már három hajó ütközött neki a Lágymányosi híd pillérének” – hangsúlyozta Horváth József.
MTI, Info Rádió
Magyar Péter most még tagadja, de a választások előtt létrejöhet az összefogás Gyurcsánnyal