A közlemény szerint a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium elkötelezett a közösségi közlekedés reformja mellett. Ennek egyik első lépése volt a szolgáltatóváltás 19 vasúti mellékvonalon, melyet hosszú és alapos előkészítő munka, folyamatos egyeztetés és tájékoztatás előzött meg.
A GKM álláspontja az, hogy a szolgáltatóváltással az utazók minőségben legalább ugyanolyan, esetenként bővített szolgáltatáshoz – több esetben járathosszabbításhoz, előnyösebb eljutáshoz – jutottak. A Kisterenye–Kál-Kápolna vonalon például a két Volán-társaság az új járat szervezésekor a vonalat mindkét megyeszékhelyig – Salgótarján, Eger – meghosszabbította.
A 2007. március 4. óta eltelt időszak tapasztalatai azt mutatják, hogy a buszjáratok kihasználtsága gyenge, megegyezik a vasút korábbi alacsony utasforgalmával – áll a közleményben. A minisztérium szerint a szolgáltatóváltást az utasok nagy része pozitívan értékeli, pontosabbnak, gyorsabbnak tartja a buszközlekedést. A szolgáltatás minőségét az utazók szempontjából az is növeli, hogy a megállóhelyek a települések központjába kerültek, valamint hogy az alacsonyabb lépcsőjű buszokra a felszállás egyszerűbb.
A Volán-társaságok folyamatos és részletes utasszámlálást végeznek, emellett gyűjtik az utazók észrevételeit, igényeit. A tárca célja, hogy a tapasztalatok birtokában a szolgáltatást, a menetrendet még inkább az utazók igényeinek megfelelően alakítsa ki. A GKM hangsúlyozza, hogy folytatja a vasúti reformot a MÁV Zrt. hatékonyabb, versenyképesebb működése és az utasok minőségi szolgáltatáshoz jutása érdekében.
Egy óvodánál, és iskolák mellett áruló afrikai dílert kaptak el + videó
